دانشجویان مناطق محروم نیمی از شهریه را می پردازند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به نگاه ویژه این مجموعه دانشگاهی به مناطق محروم گفت: شهریه دانشگاه آزاد اسلامی در سیستان و بلوچستان شامل 50 درصد تخفیف می شود.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از زاهدان، دکتر سلطانعلی میر اظهار کرد: با توجه به نگاه ویژه مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی به مناطق محروم شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در کلیه مراکز سیستان و بلوچستان امسال شامل 50 درصد تخفیف می شود.

دبیر هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: با توجه به تصویب طرح تخفیف 50 درصدی شهریه در مناطق محروم توسط هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و ابلاغ آن توسط سرپرست محترم دانشگاه، این طرح از امسال در کلیه مراکز دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز اجرایی می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با بیان اینکه کمیته‌ای برای بررسی درخواست‎های تخفیف شهریه در مناطق محروم تشکیل شده، ادامه داد: براساس بخشنامه ابلاغی، تخفیف شهریه رشته‌محل‌های کم‌تقاضا یا فاقد تقاضا در مناطق محروم با هماهنگی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی تا سقف 50 درصد امکان‌پذیر است.

این مسئول دانشگاهی با اشاره به اینکه لیست رشته‎های دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان که براساس این بخشنامه شامل 50 درصد تخفیف شهریه می‎شود در سایت این واحد دانشگاهی موجود است، گفت: البته علاوه بر این کیفی سازی و استفاده بهینه از نیروهای بومی نیز در دستور کار این دانشگاه است.

میر با قدردانی از توجه ویژه سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی به مناطق محروم افزود: برخی از نخبگان در مناطق محروم به دلیل مشکلات مالی و یا بعد مسافت امکان ادامه تحصیل را نداشتند که با ابلاغ این بخشنامه، شرایط مطلوب ادامه تحصیل برای آن ها فراهم می‌شود.

وی با اشاره به رویه جدید دانشگاه آزاد در خصوص مناطق محروم ادامه داد: علاوه بر این موارد، صرفه جویی در هزینه ها، کسب درآمد غیر شهریه دانشجویی و ایجاد رشته‌های جدید در دانشگاه آزاد اسلامی و مراکز سما از جمله دیگر اولویت های این دانشگاه است.

انتهای پیام /

کد خبر: 971712

وب گردی

وب گردی