وزارت صنعت موظف به راه اندازی «سامانه مقررات تجاری» شد

نمایندگان مجلس وزرات صنعت را موطف به راه اندازی «سامانه مقررات تجاری» کردند.

به گزارش ایسکانیوز، نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز یکشنبه پارلمان، ماده 21 این لایحه را تویب کردند.

به موجب ماده 21 لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که به تصویب مجلس رسید یک ماده به عنوان ماده (6) مکرر (1) به قانون به شرح زیر الحاق ‌شد: وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است به منظور ابلاغ مقررات تجاری در فرآیندهای تجارت نظیر مقررات مذکور در آیین‌نامه مقررات صادرات و واردات و ضمایم آن، «سامانه مقررات تجاری» را ظرف مدت سه‌ماه از تاریخ لازم‌الاجراء شدن این قانون، ایجاد، راه‌اندازی و بهره‌برداری نماید. این وزارت موظف است آخرین مقررات تجاری را حداکثر ظرف بیست و چهار ساعت به صورت الکترونیکی و برخط به کلیه دستگاههایی که مسؤولیت اعمال مقررات تجاری یا نظارت بر آن را بر عهده دارند از جمله سازمان‌های توسعه تجارت ایران و گمرک جمهوری اسلامی ایران ابلاغ نماید و دستگاههای مزبور موظفند به محض ابلاغ، مقررات مذکور را به صورت سامانه‌ای اعمال کنند.

به موجب تبصره یک این ماده وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است مقررات تجاری مذکور را در اسرع وقت جهت اطلاع‌رسانی به عموم مردم به طریق مقتضی منتشر کند.

نمایندگان مجلس همچنین تبصره 2 این ماده را به تصویب رساندند که به موجب آن پس از بهره‌برداری از سامانه موضوع این ماده، لازم‌الاجراء شدن مقررات تجاری منوط به ابلاغ در این سامانه و انتشار عمومی آن است.

انتهای پیام/

کد خبر: 971762

وب گردی

وب گردی