از تاثیر قیمت دلار روی دستمزد بازیگران  تا مخاطبان خاص سینما!

بااشاره به اینکه افزایش قیمت دلار، برخی دستمزدها را در سینما نجومی کرده کارگردانان و تهیه کنندگان با شرایط سختی رو به رو شده اند.

افزایش قیمت دلار بر تولید فیلم در کشور بسیار تاثیرگذار بوده است. در چنین شرایطی عوامل مختلف سینمایی از جمله بازیگران، اجاره‌دهنده دوربین فیلمبرداری و یا متولیان آکسسوآر صحنه نیز فکر می‌کنند که باید دستمزد خود را بالا ببرند.

در این روزها دستمزد بازیگران بسیار افزایش پیدا کرده چرا که فکر می‌کنند باید پول مسافرت‌های خارجی، گرین کارت آمریکا و هزینه‌های خارج از ایران که به دلار حساب می‌شود را از تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار داخلی دریافت کنند.

بسیاری از فیلمسازان برجسته تا زمانی که بودجه و اسپانسر قوی نداشته باشند نمی توانند برای ساخت اثر جدید اقدام کنند و همین موضوع باعث می شود تا ساخت فیلم های کمدی که صرفا برای گیشه است با تعداد بیشتری اکران شوند.

همین گرانی ارز باعث می شود تا فیلمسازان از عهده پرداخت ها برنیایند و به سراغ ساخت فیلم برای گیشه بروند.

در سال 97 از 4 فیلم پرفروش سال 3 فیلم کمدی در بالای جدول قراردارند.«هزارپا»، «مصادره»، «لاتاری» و «تگزاس» فیلم هایی هستند که در صدرفروش قراردارند.

از مجموعه ۸ فیلمی که در تابستان امسال نمایش داده شد،میزان فروش ۱ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۳۵ میلیارد تومان فروش برای یک فیلم بوده است.

خیلی از کارشناسان و منتقدان سینما اعتقاد دارند آثار کمدی در سینمای ایران نشان می‌دهد که سطح سلیقه مخاطب سینمای ایران پس رفت بسیاری داشته و محتوای اثر برای مخاطب ملاک نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 971764

وب گردی

وب گردی