نصب دو هزار نیروگاه  پشت بامی در سراسر کشور

معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا با تاکید بر اینکه دو هزار نیروگاه کیلوواتی بالای پشت بامی در کشور در حال نصب است، گفت: تا پایان سال آینده چهار هزار نیروگاه کوچک و 150 تا 200 مگاوات نیروگاه بزرگ تجدیدپذیر در کشور خواهیم داشت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سیدمحمد صادق‌زاده با اشاره به فعالیت 85 نیروگاه مگاواتی تجدیدپذیر در کشور، گفت: نیمی از این واحدها خورشیدی و نیمی دیگر از آن‌ها بادی، آبی و زیست توده است.
رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق افزود: همین تعداد نیروگاه در کشور در حال احداث است و به سرعت نیز در حال افزایش هستند.
او با تاکید بر اینکه دو هزار نیروگاه کیلوواتی بالای پشت بامی در کشور به بهره‌برداری رسیده است، عنوان کرد: بر اساس برآورد صورت گرفته همین تعداد نیروگاه‌ نیز در کشورمان در حال نصب است.
معاون وزیر نیرو تصریح کرد: بر این اساس تا پایان سال آینده چهار هزار نیروگاه کوچک و 150 تا 200 مگاوات نیروگاه بزرگ در کشور خواهیم داشت.
صادق‌زاده در پایان اظهار کرد: در حال حاضر ظرفیت نصب‌شده نیروگاه‌های تجدیدپذیر به بیش از 650 مگاوات رسیده است و حدود 500 مگاوات نیز در حال نصب بر روی زمین است که امیدواریم تا پیش از پیک سال 98 بتوانیم با تکمیل این نیروگاه‌ها ظرفیت تجدیدپذیرها را در کشور به هزار و 100 مگاوات برسانیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 971768

وب گردی

وب گردی