شهنازی: نباید با تیم اصلی به جاکارتا می‌رفتیم/ کولاکوویچ باید پاسخگو باشد

کارشناس والیبال گفت: عملکرد ایگور کولاکوویچ باید به دقت توسط کارشناسان و فدراسیون والیبال مورد تحلیل قرار بگیرد.

ناصر شهنازی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در خصوص ناکامی تیم ملی والیبال ایران در صعود به جمع 6 تیم برتر جهان اظهار داشت: به اعتقاد من نباید تیم اصلی به بازی های آسیایی جاکارتا اعزام می شد. درست است که با اقتدار در بازی های آسیایی قهرمان شدیم اما ناتوانی در صعود به جمع 6 تیم برتر مسابقات جهانی، شیرینی قهرمانی را هم از ذهن مردم پاک کرد.

وی ادامه داد: ما در لیگ ملت ها هم نتیجه خوبی کسب نکردیم و برنامه فدراسیون و کادر فنی تیم ملی بر این اساس بود که جوانگرایی صورت گرفته در جام ملت ها، در مسابقات جهانی به بار بنشیند و بتوانیم عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذاریم. به نظرم بهتر بود تیم «ب» یا تیمی متشکل از بازیکنان ذخیره تیم ملی به جاکارتا می رفتند تا ملی پوشان اصلی در بلغارستان، خسته به میدان نروند.

کارشناس والیبال تصریح کرد: دیگر اتفاق نادرستی که رخ داد، استفاده از بازیکنان ذخیره در تورنمنت چهارجانبه اسلوونی بود، در حالی که با توجه به برگزاری این رقابت ها پیش از مسابقات جهانی، باید با تیم اصلی شرکت می کردیم اما اتفاقات برعکس رخ داد و تیم اصلی به جاکارتا رفت و تیم ذخیره راهی اسلوونی شد.

شهنازی خاطرنشان کرد: قرعه خوبی نصیب ما شد و در گروه خوبی قرار گرفتیم. شروع نسبتا مناسبی هم داشتیم اما هم کادر فنی برنامه ریزی خوبی انجام نداد و هم خستگی مفرط بازیکنان، خودش را نشان داد. متأسفانه در ادامه نتوانستیم خوب کار کنیم و با شکست های پیاپی، شانس صعود به جمع 6 تیم برتر جهان را از دست دادیم.

وی افزود: متأسفانه جای خالی آنالیزور در کادر فنی تیم ملی ایران کاملا مشهود است. همین موضوع باعث شد ما در دیدار دوم مقابل بلغارستان نتوانستیم پیروزی خود را تکرار کنیم. اگر بازی های ایران را تماشا کنید، می بینید تیم های حریف با چه آنالیز دقیقی مقابل ما ظاهر شده اند و توانسته اند نتیجه را به سود خود رقم بزند.

کارشناس والیبال در پایان گفت: به نظر من اگر مربیانی با درایت بیشتری روی نیمکت ایران بودند، می توانستیم به جمع 6 تیم برتر جهان صعود کنیم ولی دیدیم دست خالی به ایران برگشتند. عملکرد ایگور کولاکوویچ باید به دقت توسط کارشناسان و فدراسیون والیبال مورد تحلیل قرار بگیرد و او باید پاسخگو باشد چرا که ایران هم اکنون یکی از قدرت های برتر جهان در والیبال است و مربیان بزرگ دنیا آرزو دارند روی نیمکت تیم ما بنشینند.

انتهای پیام/

کد خبر: 971783

وب گردی

وب گردی