با تهدیدکنندگان کامیون‌داران به شدت برخورد می‌شود

معاون اول قوه قضاییه گفت: امروز عده‌ای کامیون‌داران را در کوچه و خیابان و در جاده‌ها تهدید می‌کنند که با این عوامل خرابکار با اشد مجازات برخورد خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در مراسم تودیع و معارفه روسای کل دادگستری استان زنجان، گفت: امروز استان زنجان برندی جهت معرفی عاشورا شده است، این شور و شعف تنها معطوف به ایام عزاداری نمی‌شود، بلکه در سایر ایام نیز مردم زنجان حضور پررنگی در صحنه دارند.

وی افزود: امروز تمام کفر در مقابل ایمان قرار گرفته است. در طول تاریخ همواره چنین صف‌آرایی وجود داشته است، در نتیجه در چنین مقطعی وظیفه دین‌داران و حق‌طلبان سخت بوده و پرداخت پاداش این افراد مهم و ضروری است.

محسنی‌اژه‌ای در ادامه تصریح کرد: نماد همه کفر، نماد روح دیکتاتوری که همان آمریکا است در مقابل اسلام قرار گرفته است و عزم خود را جزم کرده که نماد عدالت، حق‌جویی که نماد این مبارزه با ظلم نظام جمهوری اسلامی است را از پای دربیاورد.

وی یادآور شد: آنچه امروز برای آمریکا و روحیه سلطه‌طلبی نگران‌کننده است، ترس از پرچم واقعی «لا اله الا الله» و اسلام حقیقی است.

معاون اول قوه قضاییه گفت: امروز استکبار جهانی با بهانه‌های واهی، نظام جمهوری اسلامی ایران را به انجام کارهای مختلف متهم و تهدید می‌کند، بی‌تردید دشمن با ماهیت نظام کار دارد و بالطبع در چنین شرایطی باید با توکل بر خدا، اتحاد، تلاش، مجاهدت، صبر بر مبنای ایمان و بصیریت در این میدان حضور یابیم.

وی در ادامه افزود: خون امام حسین (ع) درس فداکاری و ایثارگری را به ملت ایران داده است، در نتیجه این ملت در مقابل زیاده‌خواهی و ظالم می‌ایستد و همواره پیروز خواهد بود.

وی تصریح کرد: حال این سئوال مطرح است که نقش قوه قضاییه در چنین شرایطی چیست، امروز آنچه که دشمن از به‌راه انداختن فتنه‌ها، ترورها و فشار بر اقتصاد کشور دنبال می‌کند، عملیات روانی تمام‌عیار است که بخشی از این‌ها نیز به قوه قضاییه سرریز می‌شود؛ وظیفه قوه قضاییه در این مقطع چیست، مردم قوه قضاییه را پناه خود می‌دانند. اگر چنین قوه‌ای نباشد و نتواند پاسخ قانع و قاطعی بدهد، مردم احساس بی‌پناهی و در عوض دشمن احساس پیروزی خواهد کرد.

معاون اول قوه قضاییه افزود: در چنین شرایطی باید به نکاتی چون تشخیص حق و باطل در وهله نخست، شناسایی اولویت‌ها و نیز داشتن تدبیری درست در موقعیت‌های مختلف توجه داشته باشیم.

وی گفت: مشکلات را می‌دانیم، از کمبودها اطلاع داریم و از فشارهایی که بر مجموعه قوه قضایی وجود دارد آگاه هستیم. امروز قوه قضایبه هدف نخست دشمن قرار دارد، در نتیجه باید با تدبیر و اولویت‌بندی و تشخیص درست، یک جهاد واقعی را به نمایش بگذاریم.

معاون اول قوه قضاییه یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند که قوه قضاییه باید صد درصد انقلابی باشد؛ امروز در هر حوزه‌ای که حضور داریم، ضروری است به قوه قضاییه اشرافیت کامل داشته و با همه مسئولان معاشرت و ارتباط کامل و مستقیم با مردم داشته باشیم.

محسنی‌اژه‌ای گفت: بخش بزرگی از کارهای امروز تک‌بعدی نیست؛ در چنین شرایطی که محتکران خواسته و ناخواسته در زمین دشمن بازی می‌کنند، باید با اشد مجازات با آنان برخورد کرد.

وی در ادامه افزود: در بحث احتکار، اگر فرض بگیریم مواد اولیه‌ای در یک انباری احتکار شده، فرد را شناسایی و به پرونده وی رسیدگی و انبار را نیز پلمب کنیم، این در حالی است که به مواد اولیه در انبار نیاز ضروری وجود دارد اما تا رسیدگی به پرونده، مواد در انبار باقی بماند این یک نوع رسیدگی است اما در بخش دوم با مجموعه مسئولان ذی‌ربط در چارچوب قانون فکر شود که این مواد اولیه که نیاز مردم و تولید است در انبار نماند و در کنار آن هر چه سریع‌تر به پرونده رسیدگی شود که در چنین حالتی باید بخش دوم را در نظر گرفت و بدان عمل کرد.

محسنی‌اژاه‌ای خاطرنشان کرد: امروز باید با سرعت و دقت به پرونده‌های مهم که مردم درخواست رسیدگی به آن را دارند، رسیدگی شود تا این اعتماد به مردم داده شود که قوه قضاییه همواره در کنار مردم بوده و با مجرمان برخورد قاطع و به موقع خواهد داشت.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: دشمن امروز دست به شیطنت‌های بزرگی زده است؛ امروز عده‌ای کامیون‌داران را در کوچه و خیابان و در جاده‌ها تهدید می‌کنند که با این عوامل خرابکار با اشد مجازات برخورد خواهد شد.

وی یادآورشد: در مقطع کنونی این قوه باید همواره پشتیبان سازمان اطلاعات و نیروی انتظامی باشد اما حتما باید نظارت بر عملکرد این سازمان‌ها را نیز انجام دهد تا به سلامت کشور از این برهه سخت و دشوار عبور کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 971829

وب گردی

وب گردی