نماینده قطر پاسخ امارات و بحرین را داد

نماینده قطر در سازمان ملل در پاسخ به اتهام زنی های بحرین و امارات آن ها را عامل بی ثباتی های منطقه دانست.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، احمد الکواری، نماینده سوم هیات قطری در سازمان‌ ملل در جریان نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل خاطر نشان کرد که امارات خودش سرمنشاء بی‌ثباتی در کشورهای مختلف است.

وی در راستای اتهامات وارده امارات علیه کشورش افزود: بخش دارایی امارات مامنی برای دور زدن تحریم‌های مالی بین‌المللی است.

این دیپلمات قطری همچنین گفت: امارات به تعهدات بین‌المللی‌ اش پایبند نیست و با توجه به گزارش‌های بین‌المللی این کشور حقوق بشر را نقض کرده است به طوری که شهروندان اماراتی به جرم بیان عقیده‌شان با ۱۵ سال حبس روبرو می‌شوند. ما از این که امارات با وجود مدعی دموکراسی و مدرنیزه‌گرایی بودن در منطقه و این رویکردها را دارد، در تعجبیم.

الکواری همچنین گفت: واضح است که تلاش‌های ابوظبی و بحرین و مطرح کردن اتهامات ساختگی این دو کشور علیه قطر در ادامه سلسله ادعاها و اتهامات دروغینی است که هدف آن توجیه اقدامات یکجانبه و غیرقانونی‌ است که امارات با جرم حمله هکری زمینه آن را فراهم کرده و این اقدام همزمان با دوشادوشی تلاش‌های جامعه جهانی جهت مقابله با جرایم سایبری انجام می‌گیرد که صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کنند.

وی در ادامه اظهار داشت که کشورش به سیاست خویشتنداری و حل و فصل مسالمت‌آمیز درگیری‌ها متکی است.

در مقابل نماینده دولت امارات در سازمان ملل گفت: ادعاهای مرتبط با حمله هکری و سایبری و اظهارات دروغین علیه امارات تمامی‌شان ادعایی بیش نیست.

عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات پیشتر در جریان سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل گفته بود: سیاست‌ امارات در مقابله با تروریسم میان گروه و کشور فرقی قائل نمی‌شود.

خالد بن احمد، وزیر خارجه بحرین نیز همان اتهامات سابق علیه قطر را تکرار کرد.

در همین راستا، محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر در واکنش به اظهارات عادل الجبیر، همتای عربستانی خود در نیویورک گفت که دوحه می‌تواند تا ابد با محاصره کنار بیاید.

انتهای پیام/

کد خبر: 971831

وب گردی

وب گردی