«مولانا» در «بالکان پلاس» شبکه سحر

«بالکان پلاس» شبکه سحر در جدیدترین برنامه خود به معرفی مولانا شاعر نامی و برجسته کشورمان پرداخته است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز؛ هشتم مهرماه در تقویم رسمی کشور به عنوان «روز بزرگداشت مولوی» ثبت شده است. به همین مناسبت این قسمت از «بالکان پلاس» به ویژه برنامه «مولانا» اختصاص دارد.

«بالکان پلاس» امشب با دعوت از علی اصغر شعردوست، استاد زبان شناس و سفیر سابق ایران در تاجیکستان، به معرفی بیشتر مولانا و خاستگاه ایرانی او می پردازد.

با توجه به قدمت حضور عرفا و دراویش اهل تصوف در منطقه بالکان، مجالس مثنوی خوانی و شرح اشعار مولوی و بزرگداشت هر ساله او که به «شب عرس» موسوم است در کشور بوسنی سابقه ای طولانی دارد.

در این برنامه با پخش تصاویری از اشعار مولانا، موسیقی خواننده هایی همچون همایون شجریان، علیرضا قربانی و محسن چاوشی که در ترانه های خود از اشعار مولانا استفاده کردند، هم پخش می شود.

در بخش هایی از این برنامه همچنین قسمت هایی از تئاتر عروسکی و موزیکال «مولانا» استفاده شده است.

تهیه کننده این برنامه آئینی امیرهوشنگ دارایی است و با اجرای ارناد اسپاهیچ و ترجمه همزمان عادل حاجی محمداویچ امشب ساعت 20:45 از کانال بالکان پخش خواهد شد. این برنامه به مدت 30 دقیقه تهیه شده است.

«بالکان پلاس» ویژه برنامه مناسبتی کانال بالکان است که در طول سال مناسبت های گوناگون ملی، اجتماعی، سیاسی و مذهبی کشورمان و کشورهای حوزه مخاطب را برای بینندگان منطقه بالکان پوشش می دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 971838

وب گردی

وب گردی