«چ»  حاتمی کیا از شبکه سحر پخش می شود

فیلم سینمایی «چ» امروز یکشنبه از کانال اردوی شبکه جهانی سحر پخش می شود.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز؛ فیلم ایرانی «چ»، به کارگردانی و نویسندگی ابراهیم حاتمی کیا و تهیه کنندگی بنیاد سینمایی فارابی، در سال 1392 ساخته شده و داستان ۲ روز از زندگی دکتر مصطفی چمران را طی نبرد پاوه به تصویر می‌کشد.

این فیلم روایت می کند که پاوه یکی از شهرهای شمالی استان کرمانشاه و مرکز شهرستان پاوه است. نبرد پاوه نبردی است که طی آن در گروهک‌های قدرت طلب با حمایت اجانب و رژیم بعث عراق با هدف تجزیه مناطقی از کشور، جنگ داخلی به راه انداختند و باهدف تصرف شهر پاوه، به آن حمله کردند که با مقاومت و پایمردی مردم و دفاع جانانه نیروهای ژاندارمری و سپاه پاسداران، شهر از لوث وجود عناصر خودفروخته پاک می شود و امنیت و آرامش به منطقه بازمی گردد.

فریبرز عرب نیا، سعید راد، مریلا زارعی، اسماعیل سلطانیان، امیررضا دلاوری، بابک حمیدیان، بابک حمیدیان، مهدی سلطانی، خسرو شهراز، پیام لاریان، مژگان خالقی، رضا نوری، عرفان برزین بازیگران این فیلم سینمایی‌اند.

فیلمبرداری «چ» به دست حسین جعفریان و پیمان شادمان فر انجام شده و تدوین این فیلم سینمایی سال های دفاع مقدس بر عهده مهدی حسینی وند بوده است.

این فیلم برنده ۶ سیمرغ بلورین از سی و دومین جشنواره فیلم فجر شده‌ است.

«چ» امشب یکشنبه 8 مهرماه ساعت 21:00 به وقت تهران بر روی آنتن کانال اردوی شبکه جهانی سحر رفته و در ساعات 01:25 و 04:25 تکرار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 971839

وب گردی

وب گردی