جلوه های ایثار زنان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس

شبکه العالم در تازه ترین مستند خود به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به سراغ زنان قهرمان و شجاع کشورمان و حضور حماسی ساز آنها در هشت سال دفاع مقدس رفته است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز؛ مجموعه برنامه «وثائقی» شبکه العالم با عنوان «سیدات فی الدفاع المقدس» امشب با زنانی که در طول هشت سال جنگ تحمیلی در حرفه های مختلفی همچون پزشکی، پرستاری و شیرزنانی که در بخش های چون اورژانس، هلال احمر در طول هشت سال دفاع مقدس حضورپر رنگ در پشت خط مقدم جبهه داشتند، گفت و گو کرده است.

این برنامه همچنین به بانوان معلمی که در شرایط سخت در کنار دانش آموزان مناطق جنگی ماندند و مشق عشق را غزل گونه روایت کردند، می پردازد و تاکید می کند که دفاع مقدس با حضور زنان و مردانی جلوه یافت که تمامی جان و توان خود را برای پیروزی حق علیه باطل به کار گرفتند تا ذره ای از خاک کشور به دست دشمن نیفتد.

این برنامه بار دیگر به یادمان خواهد آورد در هشت سال دفاع مقدس، تنها اعزام مردان به صحنه نبرد ضامن پیروزی نبود، بلکه حمایت و پشتیبانی و تشویق مردان به حضور در جبهه، مراقبت از کودکان و حفظ کانون گرم خانواده، مراقبت و پرستاری از مجروحان و مداوای زخمی ها، قبول مسؤولیت و انجام وظیفه به جای مردان و حفظ سنگرهای پشت جبهه از جمله عوامل مهمی بودند که تأثیر مستقیمی بر روحیه رزمندگان و سرنوشت جنگ گذاشتند.

در این برنامه به نقش زنان غیور به ویژه در شهرهای خرمشهر و آبادان که پابه پای مردان در میدان رزم حضور داشتند پرداخته شده است.

این مستند امشب ساعت 21 به وقت تهران از شبکه العالم پخش می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 971841

وب گردی

وب گردی