متاسفم که تمام انرژى ها صرف دعوا مى شود/ خرید و فروش راى در انتخابات نظام مهندسى

رئیس اسبق سازمان نظام مهندسى گفت: بسیار متاسفم براى دعوا و کشمکش هاى مابین وزارت راه و شهرسازى و سازمان نظام مهندسى که منجر به هدررفت انرژى ها شده است.

سید محمد غرضى، رئیس اسبق سازمان نظام مهندسى در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادى ایسکانیوز به اختلافات اخیر وزارت راه و شهرسازى و سازمان نظام مهندسى اشاره و بیان کرد: در دهه ٦٠ بود که جهت ارتقاى کیفى و تکنولوژى ساختمان ها اقدام به ساماندهى سازمان نظام مهندسى کردیم.

او در ادامه بیان کرد: در دوره اى که گذشت کمتر شاهد چنین هدفى بودیم که در دهه ٦٠ به دنبال آن بودیم، در حال حاضر دولت، مجلس و مدیریت ها گرفتار مسائل داخلى شده اند و به جاى آنکه قاعده جامعه اى که مهندسان هستند به اشتغال فعال خوانده شوند گرفتار مسائل مدیریتى شده اند.

غرضى خاطرنشان کرد: چه فسادهایى در سیستم، هیات مدیره و اشخاص وجود دارد که در حال از بین بردن انرژى کشور هستند.

رئیس اسبق سازمان نظام مهندسى گفت: بسیار متاسفم براى این موضوع که به جاى آنکه به بهبود وضعیت ساخت و ساز پرداخته شود و منازل به عنوان محل امنى در نظر گفته شود انرژى ها براى دعواها و کشمکش ها از بین مى رود.

او با بیان اینکه قانون سازمان نظام مهندسى براساس جمهوریت و آراى مهندسان در نظر گرفته شده است، افزود: فساد در انتخابات به معناى آن است که مهندسان در انتخابات شرکت نمى کنند؛ یعنى از ١٢٠ هزار عضو مهندس تنها ٧ هزار نفر آن در انتخابات شرکت خواهند کرد و براساس شنیده ها راى خرید و فروش مى شود و بر سر منافع دعوا صورت مى گیرد.

غرضى اظهار داشت: در طول پنج دوره اى که بنده رئیس سازمان نظام مهندسى بودم طبق اتفاق آرا مصوب کردیم که اعضاى هیات مدیره در هیچ اقدام درآمدى و امتیازى نباید شرکت نکنند و در دوران ٢٠ سالى که در آنجا حضور داشتم نه یک شکایت از من و نه یک شکایت از سازمان نظام مهندسى صورت نگرفته است.

رئیس اسبق سازمان نظام مهندسى در پایان خاطرنشان کرد: زمانى که کار به شکایت مى رسد مشخص مى شود که فساد در آنجا حضور دارد و قانون زیر پا گذاشته شده است.

کد خبر: 971881

وب گردی

وب گردی