مرمت ساختمان ثبت ملی هلال احمر خرمشهرآغاز شد

فاز اول مرمت ساختمان ثبت ملی هلال احمر خرمشهر موسوم به کنسولگری، همزمان با هفته گردشگری آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز، رئیس اداره میراث فرهنگی خرمشهر با اشاره به اقدامات این اداره در هفته گردشگری گفت: به مناسبت روز جهانی گردشگری، همایش بررسی صنعت گردشگری و نمایشگاه صنایع دستی در منطقه آزاد اروند برگزار شد.

او بیان اینکه 27 سپتامبر مصادف با 5 مهر در تقویم بین المللی روز جهانی گردشگری نام دارد، ادامه داد: امروزه اهمیت صنعت گردشگری در توسعه اقتصادی کشورها یک موضوع شناخته شده است که با توجه به تأثیر آن در شکوفایی یک جامعه، سرمایه‌گذاری بسیاری در راستای جذب بیشتر گردشگر انجام می‌شود.

پاکگهر عنوان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع و ماهیت منطقه آزاد اروند از حیث ورود بدون روادید اتباع خارجه و تأثیرات این موضوع بر توسعه اقتصادی منطقه در صورت برنامه‌ریزی و استفاده صحیح از ظرفیت‌ها و توسعه زیرساخت‌ها، اداره میراث فرهنگی خرمشهر با همکاری اتاق بازرگانی و سازمان منطقه آزاد اروند نسبت به برگزاری همایشی به همین منظور اقدام کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی خرمشهر در خصوص این همایش تصریح کرد: این همایش که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان و نیز سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری همراه بود، در دو بخش برگزار و شرکت کنندگان از نمایشگاه تولیدات صنایع دستی و تابلوهای جاذبه‌های گردشگری منطقه که جزو برنامه‌های جنبی این همایش بود، بازدید کردند.

او بیان کرد: به‌طور کلی هدف از برگزاری این همایش بزرگداشت روز جهانی گردشگری و معرفی جاذبه‌های گردشگری و فرصت های سرمایه‌گذاری به متقاضیان برای سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ بوده است.

پاکگهر از دیگر اقدامات انجام شده در هفته گردشگری در خرمشهر را احیای مسیر آبی بصره ـ خرمشهر اعلام کرد و افزود: با دو اتوبوس دریایی این مسیر احیا و به این ترتیب مسیر آبی نیز به تردد مسافران بین خرمشهر و بصره افزوده شد و گامی مؤثر در زمینه توسعه گردشگری دریایی برداشته شد.

پاکگهر از آغاز مرمت ساختمان ثبت ملی هلال احمر خرمشهر در هفته گردشگری نیز خبر داد و گفت: مرمت این اثر با اعتباری بالغ بر 560 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی کلید خورده است.

او با بیان اینکه در این مرحله از مرمت، احداث دیوار پیرامون بنا و نیز ساماندهی اولیه فضای حیاط ساختمان در برنامه کار قرار گرفته است، ادامه داد: مقرر شده تا با طرح احیایی که برای این ساختمان درنظر گرفته شده پس از مرمت موزه صنایع دستی و محل اداره میراث فرهنگی باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 971894

وب گردی

وب گردی