جذب اعضای هیأت علمی جوان و توانمند در دستور کار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باشد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: روسای استانی باید در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه، تسهیلات صندوق رفاه دانشجویی و تقسیط شهریه برای دانشجویان از ترم اول اهتمام ورزند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، جلسه مجازی (ویدئو کنفرانس) دکتر محمدمهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با روسای استانی دانشگاه آزاد اسلامی و با محوریت آغاز سال تحصیلی و بررسی برنامه های آموزشی واحدها برگزار شد.

در این جلسه که دکتر علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، دکتر بیژن رنجبر معاون پژوهشی و دکتر محمدرضا کشاوزی رئیس واحد الکترونیکی حضور داشتند، چهار تن از روسای استان های دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه گزارش هایی از وضعیت آموزشی و ثبت نام دانشجویان جدیدالورود پرداختند.

دکتر طهرانچی در ابتدا با اشاره به برگزاری جلسه با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، ابراز امیدواری کرد که دانشگاه آزاد اسلامی بتواند با تعامل خوب و سازنده با مجلس شورای اسلامی در توسعه هوشمند منطقه ای و بسترسازی اشتغال دانش بنیان در تمام مناطق کشور موفق عمل کند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با تبریک آغاز سال تحصیلی خاطرنشان کرد: روسای استانی دانشگاه آزاد اسلامی باید به اهمیت و جایگاه خود در واحدهای استان توجه داشته باشند و اهتمام لازم را برای حل تمام مسائل واحد های استان به کار ببندند.

وی با بیان اینکه در ابتدای سال تحصیلی به منظور رفاه بیشتر دانشجویان تصمیم هایی در ستاد دانشگاه آزاد اسلامی اتخاذ شده است، اظهار داشت: در این راستا تفاهم نامه هایی با بانک های قرض الحسنه مهر ایران و رسالت منعقد شده که براساس آن دانشجویان می توانند برای پرداخت شهریه، تسهیلات قرض الحسنه دریافت کرده و دیگر دغدغه شهریه نداشته باشند.

دکتر طهرانچی افزود: همچنین بخشنامه تقسیط شهریه به واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شده که براساس آن دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می توانند در ابتدای ثبت نام تنها 10 درصد شهریه را پرداخت کرده و مابقی را تقسیط کنند.

وی خطاب به روسای استانی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: تمام واحدهای دانشگاه باید با جدیت در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه، تسهیلات صندوق رفاه دانشجویی و اجرای بخشنامه تقسیط شهریه برای دانشجویان از ترم اول اقدام کنند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به چشم انداز دانشگاه آزاد اسلامی در افق 1404 مبنی بر اینکه این دانشگاه به انتخاب اول داوطلبان تبدیل شود، گفت: برای رسیدن به این هدف مقدماتی لازم است که یکی از مهم‌ترین آنها، جذب هیأت علمی جوان و توانمند در واحدهای دانشگاه است. تمام واحدهای دانشگاه باید با دقت و همت، هیأت علمی جوان جذب کرده و باعث ارتقای جایگاه دانشگاه شوند.

وی خطاب به روسای استانی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: امر پژوهش در تحصیلات تکمیلی و ارتقای کیفیت آموزش در تمام عرصه های دانشگاه را جدی بگیرید. همچنین استادانی که دارای استانداردهای لازم هستند را انتخاب کنید.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی از روسای استانی دانشگاه خواست تا در آغاز سال تحصیلی به تمامی واحدهای استان سفر کرده و از نزدیک در جریان مسائل واحدها و دانشجویان قرار گرفته و برای حل آنها راهکارهایی بیاندیشند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با بیان اینکه جلسات مجازی با روسای استانی دانشگاه آزاد اسلامی به منظور بررسی مسائل، موانع و طرح راهکار برای آنها هر دو هفته یک بار صورت خواهد گرفت، ابراز امیدواری کرد با تلاش تمام مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی، این دانشگاه به اهداف بلند خود که همان تبدیل شدن به انتخاب اول داوطلبان در افق 1404 است، برسد.

در ادامه این جلسه، دکتر محمدرضا حبیبی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گزارشی از وضعیت کلی واحدهای استان از نظر تعداد دانشجو، تعداد اعضای هیات علمی و... ارائه داد.

دکتر علمایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در این جلسه با بیان اینکه باید اطلاع رسانی قدرتمندی درباره پتانسیل های دانشگاه آزاد اسلامی به منظور ایجاد وحدت رویه انجام شود، گفت: برنامه علمی در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران تدوین و برنامه ریزی شده و بهتر است در کل کشور اجرایی شود.

دکتر مهدی ملک نژاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی نیز به ارائه گزارشی از وضعیت آموزشی واحدهای استان و ثبت نام دانشجویان جدیدالورود، جذب هیات علمی، ارتقای ساختار آموزشی و... پرداخت.

در ادامه، دکتر علیرضا نقش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد درباره مسائل دانشجویان، موارد آموزشی و پژوهشی واحد و... گزارشی ارائه داد.

در پایان این جلسه دکتر علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و دکتر بیژن رنجبر معاون پژوهشی به ارائه راهکارهایی در خصوص مشکلات آموزشی و پژوهشی واحدها پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 971935

وب گردی

وب گردی