بازتاب حمله موشکی سپاه به مقر تروریست ها در رسانه های عربی

دیر زمانی از حمله تروریست ها به سرکردگی آمریکا، اسرائیل، عربستان و برخی از کشورهای مرتجع عربی به مردم بی دفاع در رژه نظامی اهواز نمی گذرد که ایران با هدف قراردادن مقر فرماندهان این تروریست ها در سوریه پاسخ دندان شکنی به آنان داد. برخی از رسانه های عرب زبان خبر مورد هدف قرار گرفتن مقر تروریست ها را بازتاب داده اند که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود.

روزنامه «الشرق الاوسط» عربستان از قول مسئولان سپاه، خبر حمله به مقر تروریست ها در سوریه را تایید کرد و نوشت این حمله با موشک های بالستیک در پاسخ به اقدامات اخیر تروریست ها در اهواز انجام شده است. این روزنامه، با اشاره به خبر منتشر شده روی سایت سپاه ایران، اعلام کرد که مقر فرماندهان عملیات تروریستی اهواز در شرق فرات از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مورد هدف قرار گرفته است.

روزنامه «عکاظ » عربستان نیز مورد هدف قرار گرفتن مقر فرماندهان تروریست های تکفیری توسط سپاه را امری عادی دانست و نوشت که این حمله حاوی پیام های زیادی بالاخص برای آمریکا بود که درصدد وضع تحریم بیشتر علیه ایران است. پیام دیگر این حمله نیز خطاب به عراق و جریانات سیاسی مخالف ایران در مجلس این کشور است.

روزنامه «الدستور» اردن هم فقط به ذکر خبر این حمله از سوی سپاه اشاره کرد؛ اما نکته قابل توجه آن است که نویسنده مطلب از واژه «الجیش العقائدی» یعنی «ارتش ایدئولوژیک» در خصوص سپاه استفاده کرده است.

روزنامه «السبیل» اردن نیز خبر اصابت موشک به مقر تروریست های تکفیری را بازتاب داد که نکته قابل تامل در مطلب نوشته شده در این روزنامه استفاده از واژه «جنایت تروریست ها» برای توصیف حادثه اهواز است. با توجه به رویکرد خصمانه این کشور نسبت به ایران، استفاده از این واژه جالب توجه می باشد. این روزنامه افزوده است که این موشک ها از استان کرمانشاه ایران و بعد از عبور از خاک عراق به مقر تروریست ها در سوریه اصابت کرده است.

سایت الکترونیکی روزنامه «العربی الجدید» عراق هم ضمن اشاره به شهادت تعدادی از ایرانیان، ضربات موشکی سپاه به مقر فرماندهی داعش را انتقام سپاه از حادثه تروریستی اهواز دانست. این روزنامه به نقل از رسانه های ایرانی مانند خبرگزاری فارس گزارش داده است که موشک اصابت شده به مقر تروریست ها از نوع ذوالفقار و قیام بوده که برد آن هفتصد و پنجاه و هشت کیلومتر می رسد و بر اساس اطلاعات اولیه به دست آمده ازسپاه، تعداد زیادی از تروریست های تکفیری و فرماندهان حمله تروریستی به اهواز که دراین مقر حضور داشته اند، کشته و مجروح شدند.

گزارشگر شبکه تلویزیونی «الجزیره» در تهران نیز با اشاره به انتشار خبر این حمله بیان کرد که ضربات موشکی سپاه در بامداد صبح امروز (دوشنبه) انجام شده و موشک ها نیز از پایگاه های وابسته به این سازمان شلیک شده است. بنا بر گزارش این شبکه ، تروریست هایی که در این حمله مورد اصابت موشک قرار گرفته و کشته شده اند در بوکمال سوریه حضور داشتند و این افراد فرماندهان تروریست هایی بودند که جنایت اهواز را برنامه ریزی کرده بودند.

کد خبر: 971944

وب گردی

وب گردی