جزییات  خدمت رسانی  کمیته امداد به  سالمندان

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امدادبا بیان جزئیات خدمات رسانی این نهاد به سالمندان، گفت: ۶۰۱ هزار و ۵۰۰ نفر از سالمندان تحت حمایت کمیته امداد، زنان سرپرست خانوار هستند.

به گزارش ایسکانیوز، فاطمه رهبر، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد به مناسبت روز جهانی سالمند از وضعیت مددجویان سالمند تحت حمایت و خدمات این نهاد گزارش داد.

وی با اعلام اینکه از حدود سه میلیون مددجو، ۴۶ درصد سالمند هستند، گفت: ۴۰ درصد از سالمندان تحت حمایت، ساکن شهر هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به اینکه از یک‌میلیون و ۳۶۷ هزار سالمند تحت حمایت ۶۵ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: ۶۰۱ هزار و ۵۰۰ نفر از زنان سالمند سرپرست خانوار هستند؛ ضمن اینکه ۴۴ درصد از سالمندان تحت حمایت کمیته امداد زن سرپرست خانوارند.

رهبر با بیان اینکه بیشترین سالمندان تحت حمایت کمیته امداد ۶۰ تا ۷۵ سال سن دارند، تصریح کرد: سالمندترین مددجوی این نهاد مردی ۱۲۱ ساله و ساکن استان سیستان و بلوچستان است.

وی با اشاره به اینکه ۲۳ هزار و ۹۰۰ نفر از سالمندان تحت حمایت کمیته امداد زمین‌گیر هستند، گفت: به ۹ هزار نفر از این تعداد ماهانه ۱۰۰ هزار تومان بابت مراقبت پرداخت می‌شود، بقیه افراد نیز پس از تامین اعتبار مورد نیاز از این خدمت بهره‌مند می‌شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با بیان اینکه سالمندان علاوه بر دریافت مستمری و هزینه نگهداری با توجه به وضعیت جسمی نیازمند خدمات درمانی هستند، بیان داشت : سالمندان تحت حمایت از کمک‌هزینه خرید تجهیزات درمانی، تخت، دستگاه اکسیژن، تشک، ویلچر و وسایل بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

رهبر با بیان اینکه سالمندان مبتلا به بیماری صعب‌العلاج و خاص دارای بیمه پایه و تکمیلی هستند، افزود: تمامی هزینه‌های درمانی در بخش دولتی برای سالمندان تحت حمایت رایگان است و در بخش خصوصی نیز ۸۰ درصد هزینه‌ها از طریق بیمه تکمیلی کمیته امداد پرداخت می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 971954

وب گردی

وب گردی