تلفات شبکه برق‌رسانی کشور تک رقمی شد/ تلاش برای کاهش تلفات ادامه دارد

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اعلام خبر تک رقمی شدن تلفات شبکه توزیع برق گفت: کماکان برای کاهش این تلفات طرح‌های در دست اقدام داریم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمودرضا حقی‌فام معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر ، در این خصوص اظهار داشت: برای بررسی تلفات شبکه میزان انرژی ورودی با انرژی خروجی مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرد که در این باره به‌صورت نقطه به نقطه سالانه این بررسی انجام و در هر هفته صورت می‌پذیرد.

او با اشاره به اینکه در دو هفته گذشته خوشبختانه میزان تلفات ما از 10 درصد پائین آمده است، بیان کرد: پائین آمدن تلفات شبکه در سایه اقداماتی بوده که در گذشته رخ داده است.

حقی‌فام اضافه کرد: بیان ما از جمله نقطه به نقطه، یعنی اینکه یک سری اقدامات اجرایی طی یک سال گذشته در کاهش تلفات انجام شده که هم‌اکنون این اقدامات خود را آشکار کرده است.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با بیان اینکه در سال گذشته پروژه‌های متعددی در بحث کاهش تلفات به اجرا گذاشته شد، افزود: در راستای این پروژه‌ها در برخی مکان‌ها سیستم کنترل هوشمند نصب شد که همه‌ اینها تاثیرگذار بود و امیدواریم به همین صورت حفظ شود تا به سمت کاهش بیشتر تلفات پیش برویم.

او بیان داشت: البته در این مدت دو ماه، محدودیت منابع مالی در کاهش تلفات داشتیم که امیدواریم هیات مدیره توانیر برای این قسمت نیز منابع لازم را پیش‌بینی کند تا روند کاهش تلفات متوقف نشود و ان‌شاالله همین وضعیت تک رقمی کردن ادامه پیدا داشته باشد تا در سال‌های آتی سیر نزولی را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 971955

وب گردی

وب گردی