داشته‌های فرهنگی خود را  به جهانیان عرضه کنیم

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در جمع مدیران کل فرهنگ و ارشاد استان‌ها، عرضه داشته‌های فرهنگی و هنری ایران اسلامی به تمام جهانیان با استفاده از ظرفیت هم‌افزایی را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز؛ نشست «هم‌افزایی و نقش‌آفرینی ادارت کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها در رویدادهای فرهنگی در خارج از کشور» صبح امروز در محل این سازمان برگزار شد.

ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنان خود در افتتاحیه این نشست، با تمجید از مدیران کل ارشاد استان‌ها در همکاری و هم‌افزایی با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در انجام فعالیت‌های فرهنگی در خارج از کشور، فرهنگ را نیاز حقیقی جامعه بشری عنوان کرد و گفت: داشته‌ها و ثروت فرهنگی ایران با این همه تنوع در کمتر کشوری وجود دارد.

وی افزود: ایران برای رسیدن به هویت نیازی به مصادره شخصیت‌ها و آثار فرهنگی دیگر کشورها ندارد؛ اما شاهد این هستیم که کشورهای مختلف برای هویت‌سازی، به دنبال ایجاد شخصیت‌های نمادین و حتی مصادره شخصیت‌های دیگر کشورها از جمله مشاهیر ایران هستند.



عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: با این حال در عرضه داشته‌های فرهنگی خود در دیگر کشورها با مشکل مواجه و در طول تاریخ نسبت به این قضیه بی‌توجه بودیم. بر این اساس در برنامه‌های متعدد خود در خارج از کشور فرهنگ و هنر را توأمان معرفی می‌کنیم؛ زیرا اعتقاد داریم که چنانچه داشته‌های فرهنگی خود را خوب مدیریت و عرضه کنیم، نتایج خوبی در پی خواهد داشت.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بخش دیگری از سخنانش هم‌افزایی این سازمان با ادارت کل ارشاد استان‌ها برای اعزام هنرمندان سراسر کشور به کشورهای مختلف به منظور معرفی فرهنگ و هنر تمام شهرهای ایران را فعالیتی مثبت و دارای ثمرات مفید معرفی کرد و تعالی هنرمندان و نیز امکان عرضه بهتر فرهنگ و هنر ایرانی در کشورهای مختلف را از نتایج ارزشمند این هم‌افزایی دانست.

ابراهیمی‌ترکمان همچنین پیشنهاد انتخاب استان‌های کشور را به عنوان استان معین برای فعالیت‌های فرهنگی ایران در کشورهای مختلف ارایه داد و گفت: در تانزانیا یک خودمختاری به نام زنگبار داریم که تمام اهالی آن خود را شیرازی می‌دانند به این نسب افتخار می‌کنند. اگر استان فارس را معین تازنانیا و زنگبار معرفی کنیم، در برنامه‌های فرهنگی خود موفقیت‌های خوبی کسب خواهیم کرد.



در بخش دیگری از افتتاحیه این نشست، سید محمدحسین هاشمی، معاون همکار‌ی‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برخی از نتایج ارزشمند هم‌افزایی بین این سازمان و ادارت کل ارشاد استان‌ها را برشمرد.

تجلیل از مدیران کل ارشاد استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی، قم، بوشهر و ایلام، برای بالاترین همکاری و مشارکت با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در عرضه داشته فرهنگی ایران اسلامی در سراسر جهان، از دیگر برنامه‌ای افتتاحیه این نشست بود.




گفتمان مشترک مدیران پیرامون هم‌اندیشی و هم‌افزایی و گفتمان مشترک مدیران پیرامون موضوع استان‌های مرزی، پانل‌های تخصصی این نشست هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 972030

وب گردی

وب گردی