استفاده از فناوری تشخیص چهره برای ایمن سازی مدارس امریکا

فناوری تشخیص چهره در بسیاری از مدارس آمریکا برای تامین امنیت دانش اموزان و جلوگیری از حملات مسلحانه به کار گرفته شده، اما این امر نگرانی هایی را به دنبال داشته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، برخی والدین بیم دارند که استفاده از عکس های والدین و کودکان در جریان همه گیر شدن این فناوری امنیت و حریم شخصی آنها را به خطر بیندازد و در صورتی که این داده ها در دسترس افراد و چهره های ثالث قرار بگیرد مشکلات جدی برای آنها ایجاد شود.

در هفته های اخیر شرکت ریل نتورکس استفاده از فناوری تشخیص چهره را در برخی مدارس سیاتل آغاز کرده تا امنیت این مدارس را افزایش دهد. با مشارکت والدین در این طرح، چهره آنها در بدو ورود به مدرسه مورد تایید قرار می گیرد و لذا آنها قادر خواهند بود درب های قفل شده را باز کنند و به داخل ساختمان ها دسترسی داشته باشند و همین مساله نیاز به زنگ زدن یا تایید هویت والدین به صورت دستی و با شیوه های سنتی را برطرف می سازد.

نرم افزاری که بدین منظور طراحی شده و مورد استفاده قرار گرفته است، SAFR نام دارد که در سه سال گذشته ۸ میلیون چهره و بیش از ۸ میلیارد داده از طریق آن پردازش شده است. شرکت ریل نتورکس مدعی است SAFR از دقت بالایی برخوردار است.

پیش از این دقت پایین برخی نرم افزارهای شناسایی چهره مساله ساز شده و موجب شده بود آنها یا اشخاص موجه را شناسایی نکنند یا برخی اشخاص دیگر را به عنوان چهره هایی مورد تایید در نظر بگیرند. SAFR به عنوان دربان برای والدین و کارکنان مدارس عمل می کند و اگر دوربین فردی را به عنوان چهره شناخته شده تایید کند قفل درها بر روی وی باز می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 972048

وب گردی

وب گردی