فروش 254 میلیون دلاری آلمان به عربستان

وزارت اقتصاد آلمان از موافقت دولت این کشور با فروش 254 میلیون دلار سلاح به عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، درحالی‌که مقامات برلین منتقد نقش ریاض در جنگ یمن هستند، کمیسیون امنیت فدرال آلمان (وابسته به دولت این کشور) مجوز فروش 254 میلیون دلار سلاح به عربستان سعودی را صادر کرده است.

وزارت اقتصاد آلمان در پاسخ به سوال حزب سبز این کشور اعلام کرده است:

«از 14 مارس تا 23 سپتامبر امسال مجوز 87 مورد فروش سلاح صادر شده است. یکی از آنها مربوط به صادرات 254 میلیون دلاری سلاح به عربستان سعودی بوده است».

علاوه بر عربستان سعودی، امارات متحده عربی و اردن، به‌ عنوان دو عضو دیگر ائتلاف نظامی عربی در یمن نیز در فهرست کشورهای واردکننده سلاح از آلمان قرار دارند.

تنش دیپلماتیک ده ماهه اخیر میان آلمان و عربستان سعودی در نشست هفته پیش وزرای امور خارجه دو کشور در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک پایان یافت.

سیمگار گابریل وزیر امور خارجه آلمان در نوامبر 2017 سیاست ریاض در منطقه را «ماجراجویانه» دانست. در پی این سخنان، عربستان سعودی سفیر خود در برلین را به ریاض فراخواند.

برلین درخواست ریاض برای عذرخواهی به خاطر اظهارات گابریل را نپذیرفت. دولت آلمان سال 2016 مجوز فروش سلاح به ارزش 530 میلیون دلار به عربستان سعودی را صادر کرد. این رقم سال گذشته به 249 میلیون دلار کاهش یافت.

کد خبر: 972058

وب گردی

وب گردی