٢هزار و ٧٦٥ مورد کودک آزاری در یک سال

دبیر علمی سی‌ و پنجمین همایش سالیانه انجمن علمی روانپزشکان ایران با اشاره به٢هزار و ٧٦٥ مورد کودک آزاری در سال ۹۵ گفت: طبق تعریف سازمان جهانی بهداشت، کودک‌آزاری عبارت است از آسیب یا تهدید جسم و روان یا سعادت و رفاه و بهزیستی کودک به دست والدین یا افرادی که نسبت به او مسئولیت دارند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر کتایون رازجویان در ارتباط با برگزاری سی‌ و پنجمین همایش سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران،گفت: این همایش 26 تا 29 مهرماه سال جاری همزمان با هفته بهداشت روان در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته در حوزه روانپزشکی برگزار می‌شود.

وی افزود: همایش امسال به موضوعات مختلف علمی از جمله روانپزشکی کودکان و نوجوانان،‌ روانپزشکی اعتیاد، روانپزشکی سالمندان، روانپزشکی نظامی، روانپزشکی جامعه‌نگر و روانپزشکی پسیکوسوماتیک می‌پردازد و سمپوزیوم‌های دارویی و اجتماعی –روانی می پردازد.

دبیر علمی سی‌ و پنجمین همایش سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران ادامه داد: از ویژگی های این همایش دو برنامه جایزه دکتر داویدیان و جایزه دکتر یدالهی است. در برنامه اول روانپزشکان و پزشکان جوان و اعضا گروه های پیراپزشکی که مقالات و کارهای ارزشمندی در زمینه روانپزشکی و بهداشت روان انجام داده اند کاندید شده و پس از بررسی به نفرات برتر جایزه اعطا خواهد شد. در جایزه دکتر یدالهی٬ افراد غیر پزشکی که قدم های مهمی در جهت بهداشت روان و آموزش در سطح جامعه برداشته اند توسط تمام روانپزشکان و رای حداکثر آرا کاندید دریافت جایزه و لوح خواهند شد.

رازجویان به روانپزشکی کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: یکی از مباحث مهمی که در همایش امسال مورد بحث قرار خواهد گرفت و در حال حاضر در جامعه شایسته توجه بیشتری می باشد مساله کودک آزاری در فرم های فیزیکی٬ عاطفی و جنسی است که برای پیشگیری و تشخیص به موقع و اقدامات درمانی اجتماعی مناسب نیازمند آگاه سازی و همکاری نهادهای مختلف از جمله وزارت بهداشت٬ بهزیستی٬ آموزش و پرورش و مراجع قانونی است.

وی افزود: طبق تعریف سازمان جهانی بهداشت، کودک‌آزاری عبارت است از آسیب یا تهدید جسم و روان یا سعادت و رفاه و بهزیستی کودک به دست والدین یا افرادی که نسبت به او مسئولیت دارند. این تعریف آسیب جسمانی، روانی، جنسی و بهره‌کشی از افراد زیر ١٨‌سال را دربرمی‌گیرد.

دبیر علمی سی‌ و پنجمین همایش سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران گفت: متاسفانه آمارهای ما در این زمینه به دلیل حساسیت موضوع و عدم گزارش تمام موارد ناقص است ولی طبق گفته رئیس اورژانس اجتماعی آمار کودک‌آزاری در ‌سال ٩٥، ٢هزار و ٧٦٥ مورد بوده است گرچه به نظر می رسد آمار واقعی باید بیش از این باشد.

سی‌ و پنجمین همایش سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران 26 تا 29 مهرماه سال جاری در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته در حوزه روانپزشکی برگزار می‌شود .

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت www.Ipacongress.ir مراجعه و یا با شماره تلفن 88222292 تماس بگیرند.

کد خبر: 972107

وب گردی

وب گردی