دلار، روی دلالان را  کم کرد

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر کشور، با بیان اینکه می‌توان با ارائه بسته های بهتر و متفاوت باز هم قیمت دلار و سکه را در بازار کاهش دادگفت: اجازه ندهیم که دلالان در بازار جا خوش کنند و بعد دنبال راه حل باشیم؛ قبل از این موضوع باید وارد عمل شد.

عبادالله محمدولی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر کشور، در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، در خصوص کاهش قیمت سکه و دلار در بازار گفت: نوسانات قیمت دلار و سکه خارج از منطق و واقعیت‌های موجود در بازار بود، به طور یقین آنهایی که دید اقتصادی داشتند؛ روند کاهشی را قبلا پیش‌بینی کرده بودند.

او با تاکید بر اینکه قیمت‌های موجود در بازار واقعی نیست، افزود: نوساناتی که اکنون در بازار حاکم است، همچنین تعدادی از سرمایه‌های کاذب که وارد بازار شده است اینها متحمل ریسک بالایی شده‌اند. ما بارها اعلام کرده بودیم که افراد عادی وارد این بازار پر از ریسک نشوند.

محمدولی تصریح کرد: کاهش قیمت دلار و سکه در بازار کاملا طبیعی و برای ما روشن بود. نوساناتی که گاها در طول روز شاهد افزایش مکانیزم هزار تومان در قیمت سکه و چندهزار تومان در دلار و ارز بودیم، بالاخره این قیمت ها کاهشی می شود او تاکید کرد: مطمئنا مسئولان اقتصادی و دستگاه‌های ذی‌ربط در این راستا تدابیری داشتند و توانستند خوب مدیریت کنند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر کشور، افزود: تقریبا ما به 75 درصد واقعیت‌های موجود بازار رسیدیم و یک چهارم مابقی را اگر دستگاه‌های مربوطه مدیریت و اشراف کامل داشته باشند، می توانیم قیمت‌ها را به قیمت واقعی نزدیک‌تر کنیم؛ اما باید مسئولان به جدیت این موضوع را دنبال کنند تا فرصت تازه را برای دلالان که در کمین بازار هستند، ندهند.

محمدولی تصریح کرد: ما در بازار خودمان نمی‌توانیم نرخی را برای دلار و سکه تعیین کنیم، باید سرانه در آمد مردم و تورم در جامعه را در نظر بگیریم تا براساس آن قیمت‌ها را مشخص کنیم؛ همچنین قیمت هایی که برای صادرکننده و واردکننده مقرون به صرفه باشد و بعد طبق آن نرخ واقعی را اعلام کنیم. قیمت طلا در بازار از اونس جهانی تبعیت می کند. در حال حاضر اگر شاهد تغییراتی در بازار داخل هستیم بیشتر براساس نوسانات نرخ دلار است و این امر مهم به یک کارشناسی قوی نیاز دارد.

او خاطرنشان کرد: با ارائه بسته های بهتر و متفاوت می توان بازهم قیمت دلار و سکه را در بازار کاهش داد. به نظرم دلالان و واسطه ها در بازار ما امروز حاکم شدند و باید دست آنها از بازار کوتاه شود تا قیمت ها از طریق مراجع رسمی اعلام شود و اجازه ندهیم که دلالان در بازار جا خوش کنند و بعد دنبال راه حل باشیم؛ قبل از این موضوع باید وارد عمل شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 972111

وب گردی

وب گردی