خلبانان تا 65 سالگی مجاز به پرواز هستند/ سازمان هواپیمایی کشوری بازنشسته ای که مشمول بخش نامه اخیر باشد، ندارد

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: سازمان در تمامی سطوح مدیریتی و کارشناسی بازنشسته ای که مشمول بخش نامه اخیر باشد، ندارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، رضا جعفرزاده با اشاره به رعایت قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان گفت: در حال حاضر قرار داد تمام وقت جهت به کارگیری بازنشستگان در سازمان هواپیمایی کشوری نداریم و کارکنان سازمان مطابق مقررات و در زمان مقرر بازنشسته می شوند و به کارگیری مجدد در این سازمان صورت نمی گیرد.

او همچنین در پاسخ به این سوال که وضعیت خلبانان با اجرایی شدن دستورالعمل جدید بازنشستگی چگونه است؟، گفت: بر اساس مقررات هوانوردی در انطباق با ضمیه اول کنوانسیون شیکاگو فعالیت خلبانان تا سن 65 سالگی در صورت داشتن گواهینامه خلبانی و گواهینامه پزشکی مجاز است ولو سابقه خدمتی آنها بیش از 30 سال باشد.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: ممکن است خلبانی پس از گذراندن 30 سال خدمت به عللی بازنشسته و از کار منفک شود در این صورت امکان بازگشت به ایرلاین دولتی را ندارد.

جعفرزاده، خاطرنشان کرد: در صورت رسیدن خلبانان به سن65 سالگی، اجازه پرواز برای حمل مسافر، بار و پست ندارند اما در خصوص هواپیمای شخصی این شرایط مستثنی است.

او با بیان اینکه خلبانان در سن 65 سالگی مجاز به دریافت گواهینامه پزشکی نخواهند بود، تصریح کرد: خلبانان تا قبل از سن 60 سالگی به صورت سالیانه و بعد از سن 60 سالگی هر 6 ماه یکبار چک پزشکی می شوند، مگر مواردی خاص و با تشخیص پزشک هوایی این زمان کوتاهتر خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 972129

وب گردی

وب گردی