معرفی  320 اثر ثبت شده تهران/  موزه ها رایگان و سینما ها نیم بها می شوند

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: تلاش داریم امسال با مشارکت افزون تر تمامی سازمان ها و گرو های مردم نهاد روز تهران با شکوه بیشتری برگزار شود .

به گزارش ایسکانیوز، معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران احمد مسجد جامعی در نود و یکمین جلسه شورا با اشاره به در پیش بودن روز تهران (14مهر) گفت: انتظار این است که برای گرامی داشت این روز تلاش بیشتری از سال قبل صورت گیرد. سال قبل ما به همراه آقای هاشمی تقریبا از تمامی مراکز تهران پژوهی بازدید کردیم و پیشنهاداتی را ارائه دادیم.

وی ادامه داد: یکی از پیشنهادات این بود که سینماها نیم بها شوند و فکر می کنم با همکاری سینماگران و هنرمندان که جا دارد از آنان تشکر کنم این اقدام انجام خواهد شد. چه زیبا خواهد بود اگر شهرداری نیز من باب تشکر و قدردانی گلدان و گلی را به سینما ها و موزه ها کهرایگان خواهند بود اهدا کند.

مسجد جامعی افزود: برای گرامی داشت روز تهران برنامه های متنوعی تدارک دیده شده که مشارکت همه گروه ها را می طلبد از جمله کانون های فرهنگی مساجد که آنها نیز در این موضوع مشارکت خواهند داشت.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما در تهران 320 اثر ثبت شده داریم و تلاش ما بر این است که این 320 اثر را در روز تهران برای شهروندان و گردشگران معرفی کنیم که البته برای این امر تورهای ویژه تهران گردی تدارک دیده شده است.

بر همین اساس پیشنهاد می شود شهرداری پهنه GIS فرهنگی ، گردشگری و به ویژه تاریخی و میراثی را تهیه و در اختیار شهروندان و برنامه ریزان و مدیران قرار دهد.

عضو شورای اسلامی سپس به دلایل نام گذاری روز تهران در 14 مهر پرداخت و گفت: اما چرا 14 مهر به عنوان روز تهران نامگذاری شده ؛ 14 مهر در تاریخ تهران در متمم قانون اساسی مشروطیت تهران رسما به عنوان پایتخت معرفی می شود. این روز 14 مهرماه 1286 است. تهران قبل از آن به عنوان دارالخلافه مطرح بود و حتی در روزنامه ها وقایه اتفاقیه ستونی با عنوان اخبار دارالخلافه وجود داشت.

مسجد جامعی ابراز امیدواری کرد روز تهران با شکوه هر چه بیشتری برگزار شود و گفت: از شهرداری تهران ، سازمان زیبا سازی ، سازمان میراث فرهنگی ، شرکت ملی پست ، اموزش و پرورش، مجموعه میراثی کاخ گلستان و انجمن دوستداران تهران، سینما داران تهران همه همکاری داشته اند و نیز امیدواریم مشارکت شوراریان و سازمان های مردم نهاد نیز حداکثری کنند تا شاهد برگزاری روز باشکوه تری نسبت به سالهای قبل برای روز تهران داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 972146

وب گردی

وب گردی