انعقاد تفاهم نامه بین سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی و ارتش

تفاهم نامه همکاری های مشترک نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی منعقد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از سما، تفاهم نامه همکاری های مشترک نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی با حضور امیر سرتیپ لطفی رئیس مرکز مطالعات راهبردی نزاجا و دکتر علیرضا منظری توکلی معاون دانشگاه و سرپرست سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی به امضاء رسید.

دکتر علیرضا منظری توکلی سرپرست سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم انعقاد تفاهم نامه با تسلیت شهادت جمعی از هم میهنانمان در حادثه تروریستی اهواز، گفت: دست الهی از آستین حافظان امنیت ملی درآمد و توانستیم پاسخی به توطئه دشمنان این آب و خاک دهیم و این امر سبب خوشحالی مردم ایران شد.

وی افزود: این تنها گوشه ای از پاسخ های دندان شکن نیروی نظامی ایران بود و دشمنان باید بدانند که ما از اشراف کامل اطلاعاتی و توانمندی دفاعی و نظامی قدرتمندی برخوردار هستیم.

دکتر منظری توکلی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه، این رویداد را اتفاق مبارکی در تاریخ سازمان سما برشمرد و گفت: انعقاد این تفام نامه در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری است که فرموده اند دانشگاه باید در مسائل مملکتی ورود پیدا کند.

وی افزود: یکی از بهترین فرصت ها در روزگار جوان، بهره مندی از دوره طلایی خدمت مقدس سربازی است، فرصت مغتنمی است که با استفاده از آن می توانیم برای مهارت آموزی سربازان قبل از ورود به بازار کار و جامعه استفاده کنیم.

همچنین در این مراسم امیر سرتیپ لطفی، از حضور در مجموعه سما وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی که مهد علم و دانش است، ابراز خرسندی کرد و گفت: در طول جنگ تحمیلی بیش از دو و نیم میلیون سرباز وارد دانشگاه جنگ شدند که تعدادی از آنان به مقام والای شهادت نائل آمدند.

امیر سرتیپ لطفی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص ضرورت مهارت آموزی به سربازان گفت: آموزش مهارت به سربازان، یکی از مطالبات فرمانده معظم کل قواست و ما نیز در این مسیر مصمم هستیم. چرا که در نیروی زمینی ارتش نیروی انسانی یکی از مولفه های قدرت است و نیروی انسانی توانمند، حاصل آموزش های مهارتی کاربردی است.

وی نیروی زمینی ارتش را با دارا بودن بیش از 120 یگان، یکی از بسترهای مناسب برای آموزش مهارت های کاربردی دانست و قول مساعد همکاری های همه جانبه را در این خصوص داد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نزاجا، دانش بنیان کردن نیروی زمینی ارتش را یکی از طرح های در دست اقدام این ارگان برشمرد و گفت: طرح های بیشماری همچون طرح ایده پردازی نظری و صنعتی، تعاملات روزافزون با مراکز علمی و دانشگاهی، برگزاری نمایشگاه ها و همایش ها برای بهره مندی از ایده های کاربردی و ... در مرکز مطالعات راهبردی نزاجا مطرح است.

سرهنگ امیر فرودگاهی مسئول اندیشکده نیروی زمینی ارتش نیز با کارآمد دانستن انعقاد این تفاهم نامه پیشنهاد اجرای پایلوت طرح در مرحله نخست را داد و گفت: پس از ارزیابی های به عمل آمده از انجام آزمایشی این تفاهم نامه، می توان وارد فاز اجرایی در سطح کلان شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 972188

وب گردی

وب گردی