فعالیت خطوط لوله نفت شمال از سر گرفته شد

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال اعلام کرد: انتقال فرآورده‌های نفتی از خطوط لوله ۱۲ اینچ این منطقه که برای چند روز به دلیل ترکیدگی لوله متوقف شده بود، دوباره آغاز شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، ارسلان رحیمی درباره راه‌اندازی دوباره این خط گفت: پس از سه روز تلاش شبانه‌روزی متخصصان منطقه شمال برای مهار نشتی بنزین و ترمیم پارگی خط لوله ۱۲ اینچ فرآورده‌های نفتی ری - ساری در منطقه سوادکوه، با پایان عملیات بازسازی و تعمیرات، این خط لوله از ساعت ۲۱:۳۰ دیشب، دوباره در مدار قرار گرفت.

او حساسیت بالای این عملیات را سبب توقف چند روزه انتقال فرآورده‌های نفتی عنوان کرد و افزود: با اقدام‌های پیشگیرانه انجام شده، افزون بر جلوگیری از بروز حوادث ثانویه، خسارت‎های زیست محیطی نیز به حداقل ممکن رسید.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال، ضمن قدردانی از همراهی همه عوامل موثر در موفقیت‌آمیز بودن این عملیات اظهار کرد: ‏از مهم‌ترین اقدام‌های پیشگیرانه برای رفاه حال مردم و جلوگیری از احتمال بروز حوادث بیشتر، جابه‌جایی چند خانواده مجاور خط به خارج از منطقه خطر بود که این اهالی نیز با کنترل شرایط پس از چند ساعت به منازل خود بازگشتند.

بر اساس این گزارش، در روزهای اخیر، نشتی بنزین در نقطه‌ای از خطوط لوله نفت شمال در شهرستان سوادکوه سبب متوقف شدن فعالیت این خط شده بود.

مسئولان شرکت خطوط لوله نفت شمال علت نشتی را ترکیدگی لوله انتقال به دلیل زمین‌لرزه‌هایی اعلام کردند که با قدرت بیشتر از چهار ریشتر هفته گذشته دو بار مازندران را لرزاند. اگرچه مهار نشتی در همان ساعات اولیه انجام و منطقه ایمن شد، اما ترمیم محل نشتی و چک کردن سایر مسیر خطوط لوله ادامه داشت.

شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران (منطقه شمال) وظیفه انتقال فرآورده‌های نفتی شامل بنزین، نفت‌گاز و نفت سفید را به استان‌های مازندران و گلستان و همچنین انتقال نفت‎خام کشورهای آسیای میانه (طرح سوآپ) را از طریق حدود ۶۰۵ کیلومتر خطوط لوله برعهده دارد.

منطقه شمال با ۶۲۰ کیلومتر خطوط لوله، قدرت انتقال ۲۴ ساعته ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام و ۲۷ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی، شامل بنزین معمولی، بنزین سوپر، نفت‌گاز و نفت سفید را دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 972189

وب گردی

وب گردی