قیمت مسکن با ثبات نرخ دلار ارزان می‌شود

یک کارشناس بازار مسکن گفت: پایین آمدن نرخ ارز و سکه باعث رونق در بازار مسکن خواهد شد و مسلما تا حد چشم گیری قدرت خرید مردم افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محسن سرحدی، در خصوص تاثیر کاهش قیمت ارز بر بازار مسکن مطرح کرد: خوشبختانه شاهد این هستیم که نرخ ارز در روز جاری کاهش چشم گیری داشته است و امیدواریم که این روند ادامه پیدا کند، زیرا با این تغییرات روزنه‌های امیدی برای تمامی بازار‌ها به خصوص بازار مسکن به وجود خواهد آمد و اتفاقات ناخوشایندی که در چند ماه گذشته در کشور رخ داد و عده این افراد سودجو از این اوضاع به نفع خودشان و به ضعف مردم کشور استفاده کردند، متوقف خواهد شد.

او در ادامه افزود: در چند ماه گذشته به علت بالا بودن نرخ ارز و سکه شاهد این بودیم که سرمایه داران، مبالغ خود را از حوزه‌ مسکن خارج و به سمت اینگونه بازار‌های پر رونق حواله کردند، اما هم اکنون امید واریم که با این اتفاقات خوشایند، رونق به بازار مسکن باز گردد.

این کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه بازار سازندگان مسکن نیز متاثر این رخداد قرار خواهد گرفت، ادامه داد: قیمت تمامی محصولات مورد نیاز برای ساخت مسکن کاهش چشم گیری خواهد داشت و این می‌تواند علاوه بر افزایش قدرت خرید مردم، اشتغال زایی را نیز در کشور افزایش دهد.

سرحدی در مورد قدرت خرید مردم تصریح کرد: برای افزایش قدرت خرید مردم در بازار مسکن چند موضوع قابل بحث است که اولین و مهم‌ترین آن تخصیص تسهیلاتی برای خریداران است که باید دارای دو ویژگی مهم باشد، اول این تسهیلات به گونه باشد که تا حد قابل توجهی از قیمت مسکن را پوشش دهد و دوم اینکه میزان بازپرداخت آن‌ها را کاهش داده و نزدیک به توان ودرآمد مردم کرد.

منبع: میزان
انتهای پیام/

کد خبر: 972199

وب گردی

وب گردی