هدف آمریکا از فشار بر کشور، تسلیم و تغییر نظام است

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: هدف از فشارهای اقتصادی بر کشور، تسلیم و تغییر نظام است.

به گزارش ایسکانیوز، امیر دریابان شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در سی و یکمین محفل پیشکسوتان جهاد و شهادت که عصر امروز سه‌شنبه 10 مهرماه در مسجد حضرت ولیعصر(عج) تهران برگزار شد، اظهار کرد: پیشکسوتان سرمایه گرانقدری هستند که باید در حفظ و استفاده از تجارب آن‌ها بکوشیم.

وی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، افزود: رهبری فرمودند حفظ روحیه انقلابی در زمان صلح سخت تر از زمان جنگ است. در محفلی که در سالگرد دفاع مقدس در خدمت ایشان بودیم دغدغه ایشان حفظ روحیه جهادی و انتقال آن به جامعه بود.

شمخانی با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: هدف ترامپ از این اقدام مبتنی‌بر این فکر بود که ایران را برای خروج از برجام تحت فشار قرار دهد. ترامپ اعلام کرد که با این حرکت ایران را منزوی خواهد کرد؛ آمریکا یک جنگ تمام عیار اقتصادی را با ابزار تحریم و با چاشنی عملیات روانی آغاز کرد، این جنگ در بستر آسیب پذیری‌هایی بود که از سال‌ها قبل در جامعه و بازار ایران وجود داشت.

وی با بیان اینکه در ابتدای پیروزی انقلاب هم آسیب‌پذیری‌هایی به لحاظ دفاعی داشتیم تصریح کرد: صدام هم با توجه به همین آسیب‌پذیری‌ها جنگ علیه ایران را آغاز کرد؛ صدام با خود فکر می‌کرد ایرانی‌ها انقلاب کرده و هنوز حاکمیت محکمی پیدا نکردند، ارتش ایران دچار ضعف‌های جدی است و می‌توان به راحتی به ایران حمله کرد؛ صدام تصور می‌کرد که امروز از بصره حمله را آغاز می‌کند، فردا کل خوزستان را می‌گیرد و حداکثر تا یک هفته به تهران خواهد رسید.

شمخانی افزود: ترامپ هم برای میل به اهداف سیاسی خود اقدامی به اسم جنگ اقتصادی را با ابزار تحریم و با چاشنی عملیات روانی آغاز کرده و در کنار آن به ساماندهی نیروها و گروه‌های ضدانقلاب می‌پردازد؛ این فعالیت‌ها با هدف تسلیم یا تغییر رفتار و یا تغییر نظام انجام می‌شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با اشاره به اهداف آمریکا از اِعمال فشار بر کشورمان تصریح کرد: هدف از فشارهای اقتصادی بر کشور، تسلیم و تغییر نظام است.

وی با اشاره به حمله سپاه به مقر تروریست‌ها در شرق فرات، گفت: بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا گفته که ما را جدی بگیرید؛ حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه جدی گرفت و در سه مایلی شما موشک پیاده کرد. در سه مایلی شما داعش چه کار می‌کند؟

دبیر شورای عالی امنیت ملی، خاطرنشان کرد: ما، شما اشرار آمریکایی و تیم فعلی آمریکا را در حوزه اقتصاد به شکست خواهیم کشاند.

شمخانی با طرح این سوال که آیا ما امروز در یک جنگ تمام عیار هستیم، گفت: آیا ما در شرایطی که خبری از باروت و صدای نفیر گلوله نیست یا پیکر شهیدی به صورت آشکار در آن دیده نمی‌شود یا خونی آشکارا به روی زمین ریخته نمی‌شود، می‌پذیریم که دشمن علیه ما یک جنگ را آغاز کرده است و متناسب با این جنگ باید خود را آرایش دهیم؟ آیا ما این شرایط را برای خود یک شانس می‌دانیم؟

وی با طرح این سوال که تحریم‌های اخیر آمریکا چه کسی را هدف قرار داده، خاطرنشان کرد: ترامپ با این تحریم، بیمارِ ما، دانشگاهِ ما، مراکز آموزشی ما، کامیون دارانِ ما و نیازمندان کشورمان را هدف قرار داده است؛ به قول حضرت امام دیوانه‌ای یک سنگی انداخته، ما این تحریم‌ها را یک فرصتی می‌دانیم تا از این فرصت‌ها استفاده کنیم؛ اتفاقا ما به دنبال همین فرصت‌ها بودیم، ما به دنبال این بودیم که اقتصاد را بدون نفت اداره کنیم؛ 40 سال است که مسئولان ما به دنبال این هستند که اقتصاد را بدون نفت اداره کنند؛ امروز این فرصت برای ما پدید آمده که چنین سیاستی را عملی کنیم. تحریم‌ها تهدید هستند، اما درون آنها فرصت وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 972249

وب گردی

وب گردی