ترویج قرآن راهبردی موثر برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است

استاندار استان مرکزی ترویج قرآن در بین نسل جوان را راهبردی موثر برای مقابله با معضلات و آسیب‌های اجتماعی دانست.

به گزارش ایسکانیوز، سیدعلی آقازاده؛ استاندار استان مرکزی در مراسم افتتاحیه چهل و یکیمن دوره از مسابقات سراسری قرآن که صبح امروز در مجتمع کوه نور اراک برگزار شدگفت: خدا را شاکریم که میزبانی چهل و یکمین دوره از مسابقات سراسری قرآن در چهلمین سالگرد انقلاب، نصیب سرزمین و دیار آفتاب شده است.
وی با اشاره به اینکه قرآن بارزترین منبع عظیم خداوند است، گفت: این هدیه الهی، کتاب زندگی و حیات طیبه برای بشریت، کتاب هدایت، عبودیت و وسیله‌ای برای رساندن انسان به قله‌های معرفت الهی است.
استاندار استان مرکزی تاکید کرد: امروز کتاب‌های آسمانی دیگری از قبیل تورات، انجیل، زبور در میان مردم وجود دارد اما تنها کتابی که دست نخورده باقی مانده و حتی یک آیه، کلمه و یک سطر آن تغییری نکرده، قرآن کریم است؛ این کتاب همانند گذشته، با سوره حمد آغاز و با سوره ناس ختم می‌شود.
آقازاده ادامه داد: قرآن برگرفته از سیره نبوی است که نورانیت را در جامعه ایجاد می‌کند و زمینه اعتلای فرهنگی را فراهم می‌آورد.
وی افزود: انس با قرآن و حفظ این معجزه آسمانی، نقش مهمی در زندگی افراد به ویژه نسل جوان و نوجوان دارد.
استاندار استان مرکزی با اشاره به اینکه برگزاری برنامه ها و رویدادهای قرآن، جامعه را در مسیر تحول اخلاقی پیش می‌برد، تصریح کرد: ترویج قرآن در بین نسل جوان، راهبردی موثر برای مقابله با معضلات و آسیب‌های اجتماعی است.
آقازاده با اشاره به اینکه یکی از افراد موثر در احیای قرآن، امام خمینی(ره) بود، خاطرنشان کرد: دستاوردهای قرآنی امروز که جامعه شاهد آن است، نتیجه تلاش‌های امام و یارانش در دوران مبارزه و پیروزی انقلاب اسلامی است.
وی یادآور شد: جمهوری اسلامی با رهبری امام راحل و هدایت رهبر معظم انقلاب و با حضور همیشه در صحنه افتخار مسیر قرآنی داشته و به قرآن و فرهنگ دینی افتخار می‌کند.
در این مراسم همچنین آیت‌الله دری نجف‌آبادی؛ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: خدا را شاکریم که این توفیق نصیب ما شد تا میزبان این دوره از مسابقات باشیم.
وی افزود: از همه بزرگان و مسئولان اجرایی که تلاش کردند که سفره با برکت قرآن به میزبانی استان مرکزی گسترده شود، کمال قدردانی و تشکر را داریم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: امروزه به برکت رشادت امام راحل؛ بنیانگذار جمهوری اسلامی، خون شهدا و هدایت‌های حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب آموزه‌های قرآن در جامعه ایران اسلامی فراگیر شده است و مردم باید قدردان این موهبت الهی باشند.


انتهای پیام/

کد خبر: 972265

وب گردی

وب گردی