شرکت‌های فناور، عامل  ایجاد اشتغال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان گفت: بسیاری از واحدهای مختلف دانشگاه آزاد در سراسر کشور از دانشجویان خود در پروژه‌‌‌‌های متصل به شرکت‌‌‌های فناور استفاده می‌‌‌‌کنند که عاملی مهم در ایجاد اشتغال برای دانشجویان این دانشگاه محسوب می ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

دکتر سعید جامه بزرگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در گفت‌و‌‌گو با خبر‌نگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره انتخاب دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان گزینه اول هر داوطلب تا سال 1404 گفت: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی از کیفیت آموزشی مطلوبی برخوردار است و بسیاری از واحدهای این دانشگاه بزرگ از نظر کیفی با دانشگاه‌‌‌های دولتی مطرح در کشور برابر بوده و حتی در بعضی موارد نسبت به دانشگاه‌‌های دیگر پیشتاز بوده است.

وی افزود: در بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد فراخوان جذب هیات علمی به صورت اصولی و از میان نخبگان و فرهیختگانی صورت می‌‌گیرد که از نسل جوان امروز بوده و توجه ویژه در جذب استادان و هیات علمی در این دانشگاه نشان از کیفیت آموزشی بالا دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در ادامه خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به طور کلی امکانات مناسبی در اختیار دارد و حداقل‌‌های پژوهشی در بستر توسعه علمی دانشگاه فراهم است؛ همچنین برای این فعالیت‌‌‌‌‌‌‌‌ها بودجه دلخواه و مناسب را تا حد توان در اختیار دانشجویان تحصیلات تکمیلی قرار می‌‌دهد.

جامه بزرگی اظهار داشت: شرکت‌های فناور و دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی که مهم‌‌‌ترین منبع کسب درآمدهای غیرشهریه‌‌ای در این دانشگاه به شمار می‌‌‌روند، عامل اتصال ارتباط دانشگاه با صنعت محسوب می‌‌‌‌‌‌‌شوند. بسیاری از واحدهای مختلف دانشگاهی در سراسر کشور از دانشجویان خود در پروژه‌‌‌‌های متصل به این شرکت‌‌‌های فناور استفاده می‌‌‌‌کنند که عاملی مهم در جهت ایجاد اشتغال دانشجویان دانشگاه آزاد در سراسر کشور به شمار می‌رود.

وی متذکر شد: فعالیت‌‌‌‌‌‌‌‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی یکی دیگر از دلایل موفقیت این دانشگاه در جذب دانشجوست به گونه ای که حضور واحدهای مختلف این دانشگاه بزرگ در سراسر کشور در اردوهای راهیان نور، مسابقات قرآن و عترت، اقامه نماز و هم اندیشی استادان در مقایسه با دانشگاه‌‌های دولتی از جایگاه بالاتری در سطح کشور برخوردار است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان خاطر نشان کرد: در حال حاضر علی‌رغم پرداخت شهریه در دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به در نظر گرفتن تسهیلات مختلفی چون وام دانشجویی و تقسیط شهریه، استقبال خوبی از این دانشگاه می‌‌شود و هیچ دانشجویی به دلیل مشکل مالی از تحصیل باز نخواهد ماند. در همین راستا یک نرم افزار پرداخت شهریه در واحد همدان طراحی شده که بر مبنای این نرم افزار دانشجویان می‌‌‌‌‌‌‌‌توانند در مقاطع مختلف تا کارشناسی ارشد میزان کلیه شهریه زمان دانشجویی را با توجه به مقطع تحصیلی و افزایش سالیانه ده درصدی شهریه متغیر محاسبه و تقسیط کرده و هر ماه هزینه اندکی برای کل دوران تحصیل خود پرداخت کنند.

جامه بزرگی در پایان خاطر نشان کرد: آنچه مسلم است، دانشگاه آزاد اسلامی تا به امروز قدم‌‌‌‌‌‌های محکمی را برداشته و بزرگ‌ترین دانشگاه کشور است که قطعا در سایه برنامه‌‌‌ریزی صحیح و ایجاد امنیت فکری به لحاظ تامین شغل برای فارغ التحصیلان خود می‌‌‌تواند تبدیل به گزینه اول انتخاب شود، چیزی که امروز در بعضی از رشته‌‌‌‌ها و واحدهای خاص در سراسر کشور مشاهده می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 972270

وب گردی

وب گردی