دو خبر مهم درباره امتحان جامع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: زمان برگزاری امتحان جامع بعدی دانشگاه آزاد اسلامی متناسب با زمان پایان کلاس های زبان مشخص می ­شود.

به گزارش ایسکانیوز،‌ دکتر علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام این خبر گفت: جلسه شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی در روز سه شنبه 10 مهرماه با بررسی چند دستور برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه آئین نامه تبدیل وضعیت دانشجویان ایرانی غیربورسیه مشغول به تحصیل در خارج از کشور و انتقال آنان به واحدهای دانشگاه آزاد در داخل مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: پس از ارزیابی درباره نحوه سطح بندی دانشگاه های خارجی، نحوه ورود دانشجویان به دانشگاه، توزیع دانشجویان بین واحدهای دانشگاهی و تطبیق دروس گذرانده شده، این آئین نامه مصوب شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: پذیرش دانشجوی خارجی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، دیگر دستور جلسه شورای برنامه ریزی بود که مصوبه ای در این زمینه داشت که به زودی ابلاغ می شود.

دکتر رهایی با اشاره به درخواست برخی از دانشجویان دانشگاه های دولتی مبنی بر انتقالی به واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: نحوه تطبیق دروس گذرانده شده دانشجویان انتقالی از دانشگاه های دولتی به دانشگاه آزاد اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در نهایت مصوب شد با توجه به اینکه کیفیت دروس گذرانده شده در دانشگاه های برتر و سطح یک در حد مطلوبی است، این دروس عیناً پذیرفته شود و در مورد سایر دانشگاه ها براساس دستورالعمل مصوب، معادل سازی صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه دروس جبرانی در مقطع دکتری باید در ترم های اول و دوم تحصیل گذرانده شود، اظهار داشت: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی موظف هستند نسبت به این امر نظارت دقیق و جدی داشته باشند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی به درخواست تعداد محدودی از دانشجویانی که دروس جبرانی خود را نگذارنده اند، اما درخواست ثبت نام برای امتحان جامع دارند، اشاره و تصریح کرد: در این جلسه به طور استثنا موافقت شد تا این دانشجویان در ترم جاری تا سقف 6 واحد درسی از دروس جبرانی خود را همزمان با امتحان جامع سپری کنند.

دکتر رهایی با بیان اینکه آزمون های زبان به دلیل وقفه ای که در برگزاری کلاس های زبان ایجاد شده، به تأخیر افتاده است، گفت: زمان برگزاری امتحان جامع دانشگاه آزاد اسلامی که قرار بود در آبان ماه سال جاری برگزار شود، متناسب با پایان کلاس های زبان مشخص می شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: افرادی که در آزمون جامع دانشگاه آزاد اسلامی قبول شده اند، اما در آزمون زبان موفق نبوده اند، نتیجه آزمون جامع آنها تا پایان دوره جدید کلاس های زبان همچنان معتبر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 972278

وب گردی

وب گردی