مهارت آموزی و ایجاد اشتغال از فاکتورهای مهم دانشگاه برتر است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان گفت: دانشجویانی که در دانشگاه آزاد تحصیل می‌‌‌‌کنند اگر بدانند بعد از فارغ التحصیلی و کسب مهارت در دوران تحصیل مشغول به کار خواهند شد، قطعا با اطمینان از آینده دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب می‌‌‌‌‌‌‌کنند.

حجت الاسلام فرج الله براتی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در گفت‌و‌‌گو با خبر‌نگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره انتخاب دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان گزینه اول هر داوطلب تا سال 1404 گفت: مهارت آموزی و ایجاد اشتغال از فاکتورهای مهم دانشگاه برتر است. دانشجویانی که در دانشگاه آزاد تحصیل می‌‌‌‌کنند اگر بدانند بعد از فارغ التحصیلی و کسب مهارت در دوران تحصیل مشغول به کار خواهند شد قطعا با اطمینان از آینده دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب می‌‌‌‌‌‌‌کنند. حضور دانشگاه آزاد در پروژه‌‌های مختلف صنعتی و استفاده از دانشجویان این دانشگاه بیانگر همین مطلب است که تا به امروز قدم‌‌‌‌‌‌های محکمی در این زمینه برداشته شده است.

وی افزود: در گذشته مهارت آموزی در دانشگاه‌‌‌‌ها و مراکز آموزش عالی مثل امروز وجود نداشت؛ اما در حال حاضر اهمیت این موضوع به خوبی درک شده و در بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد آموزش مهارت به دانشجویان در حال انجام است. در واقع افراد باید بدانند که جامعه تنها به دکتر و استاد دانشگاه نیاز ندارد و با کسب مهارت‌‌‌‌های عمومی و تخصصی در دوران تحصیل می‌‌توانند بعد از فارغ التحصیلی به تناسب رشته و مهارتی که فراگرفته‌‌‌‌‌‌اند وارد بازار کار شوند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی استان خوزستان و وجود شرکت‌های پتروشیمی نفت و گاز قراردادهای بسیاری در زمینه‌‌های مختلف همکاری میان این شرکت‌‌ها با واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی منعقد شده تا جایی که در قرارداد با شرکت ملی حفاری، دانشگاه آزاد اهواز متعهد به ساخت قطعاتی برای این شرکت شده است که بعد از ساخت، قطعا به مرحله تجاری سازی خواهد رسید.

حجت الاسلام براتی در پایان تاکید کرد: استفاده دانشگاه آزاد از دانشجویان خود در این پروژه‌‌ها سهم بسزایی در ایجاد اشتغال خواهد داشت. دانشگاه آزاد اسلامی با وجود گستردگی و فعالیت‌های پرثمری که در عرصه داخلی و جهانی تا به امروز داشته است در جایگاه خوبی قرار دارد و با توجه به روند صعودی که در امور علمی و پژوهشی و حتی ورزشی در پیش گرفته است در آینده‌‌ای نه چندان دور گزینه اول داوطلبان خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 972287

وب گردی

وب گردی