آمریکا: از تحویل اس-300 به سوریه بی خبریم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که از تحویل سامانه های دفاع موشکی اس-300 روسیه به سوریه اطلاعی ندارد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «هدر نائورت»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که از تحویل سامانه های اس-300 روس به سوریه اطلاعی ندارد و نمی تواند صحت این موضوع را نیز تایید کند.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به شرکت کنندگان در نشست شورای امنیت ملی این کشور تحویل اس۳۰۰ به سوریه را اطلاع داد.

ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به سرکردگی آمریکا نیز تاکید کرد: انتقال سامانه‌های اس-۳۰۰ به سوریه هرگز بر عملیات ائتلاف تاثیری نخواهد گذاشت و هیچ چیز را تغییر نمی‌دهد این سامانه‌ها دفاعی هستند و ما کانال ارتباطی روسیه و آمریکا در زمینه ممانعت از هرگونه برخوردی در سوریه را داریم.

این ائتلاف افزود: زمانی که سلاح‌های جدید به منطقه وارد شوند امری نگران کننده خواهد بود اما ما روندی را طی می‌کنیم تا مانع از وقوع درگیری شویم.

چهار گردان از پرتابگرهای این سامانه وارد خاک سوریه شده و بقیه تجهیزات نیز وارد سوریه خواهند شد. این پرتابگرها قادر به رهگیری هواپیماها، موشک‌های کروز و بالستیک و نیز نابودی اهدافی از مسافت ۲۰۰ کیلومتری در ارتفاع ۲۵ کیلومتری هستند.

سیستم راداری اس-۳۰۰ قادر به رهگیری ۱۰۰ هدف با هم است و این به سامانه‌های مذکور قابلیت برخورد با ۱۲ هدف را در آن واحد می‌دهد.

ویژگی‌های این سامانه‌ها تحولی گسترده و قابل ملاحظه در توازن قوی در سوریه و منطقه ایجاد می‌کند خصوصا که جنگنده‌های اسرائیلی به راحتی در حریم هوایی سوریه دست به مانور می‌زنند.

روسیه پیشتر به درخواست اسرائیل از مجهز کردن سوریه به این سامانه‌ها خودداری کرده بود اما بعد از حادثه سقوط هواپیمای ایلوشین۲۰ روسیه در سوریه، مسکو تصمیم گرفت دمشق را به این سامانه‌ها مجهز کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 972288

وب گردی

وب گردی