دانشگاه آزاد اسلامی، توانایی تبدیل شدن به دانشگاه اول کشور را دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت: دانشگاه آزاد با توجه به ظرفیت‌های بالقوه‌‌ای که در بدنه خود دارد می‌‌تواند تبدیل به دانشگاه اول کشور شود و به دلیل دستاوردهایی که تا به امروز در امور مختلف کسب کرده است افق روشنی را تا سال 1404 پیش رو خواهد داشت.

دکتر ابراهیم چیرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در گفت‌و‌‌گو با خبر‌نگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره انتخاب دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان گزینه اول هر داوطلب تا سال 1404 گفت: بالا بردن کیفیت آموزشی و پژوهشی مهم‌‌ترین گام در انتخاب اول شدن هر دانشگاه است و دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه تا به امروز دستاوردهای چشمگیری داشته تا جایی که بسیاری از واحدهای این دانشگاه بزرگ در سراسر کشور افتخارات داخلی و جهانی را برای این دانشگاه رقم زدند که در بعضی موارد با دانشگاه‌‌‌‌های مطرح کشور برابری دارند.

وی افزود: یکی دیگر از مهم‌‌‌ترین فاکتورهای یک دانشگاه برتر، مهارت آموزی برای دانشجویان و ایجاد اطمینان از آینده شغلی برای فارغ التحصیلان است. در دانشگاه آزاد استان گیلان دوره‌های مختلف مهارتی و استارتاپی بسیاری برای دانشجویان به ‌‌‌‌صورت عمومی و تخصصی برگزار شده که شرکت در این دوره‌ها بستری است مناسب برای کسب مهارت‌‌های مختلف دانشجویان تا بعد از فارغ التحصیلی با داشتن تخصص لازم جذب بازار کار شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در ادامه خاطر نشان کرد: حدود 40 شرکت‌‌‌ و واحد‌فناور در دانشگاه آزاد استان گیلان وجود دارد که تا به امروز دستاوردهای چشمگیری داشتند تا جایی که تولید دو محصول دستگاه تصفیه پسماندهای بیمارستانی و جداسازی کافئین از چای در مرحله تجاری سازی قرار دارد. در راستای انجام تمام پروژه‌های تحقیقی و پژوهشی که دستاورد تجاری دارد بسیاری از دانشجویان مشغول به کار شده و اشتغال‌‌زایی دستاورد مهم این شرکت‌هاست.

چیرانی یاد آورشد: اگر دانشگاه‌‌ها و مراکز آموزش عالی به بالابردن شاخص‌‌های کیفی خود توجه داشته باشند و شرایطی فراهم کنند که فارغ التحصیلان هر دانشگاهی بعد از اتمام تحصیل بتوانند وارد بازار کار شوند و دغدغه‌‌ای برای آینده نداشته باشند قطعا گزینه اول انتخاب هر دانشجویی خواهند بود. دانشگاه آزاد با توجه به امکانات و ظرفیت‌های بالقوه‌‌ای که در بدنه خود دارد می‌‌تواند تبدیل به دانشگاه اول کشور شود و مسلما به دلیل دستاوردهای ارزنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای که تا به امروز در امور مختلف کسب کرده است، افق روشنی را تا سال 1404 پیش رو خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 972334

وب گردی

وب گردی