علت هجمه ها علیه دکتر ولایتی

دکتر ولایتی در بیست ماه گذشته در حال پاکسازی مافیای قدرت و ثروت برآمده است و حاضر شد از اعتبار 30 ساله اش هزینه کند ، همه تبعات آن را به جان بخرد و به قول خودش دینش را به انقلاب اسلامی ادا کند.

دکتر رضا واعظی، مدیر عامل باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران در یادداشتی به بررسی پشت پرده هجمه های اخیر علیه دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

30 دی ماه 1395 بود که پس از فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی برخلاف تصور برخی که حق مالکیتی برای خود در دانشگاه آزاد اسلامی قائل بودند، حکم ریاست هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی از سوی رهبر انقلاب برای دکتر علی اکبر ولایتی که بیشتر به عنوان چهره ای دیپلمات شناخته می شد صادر شد. دکتر ولایتی از اعضای هیأت مؤسس دانشگاه بود. او منصوب شد تا همانگونه که رهبر معظم انقلاب در حکم خود خطاب به دکتر ولایتی آورده، هیچ‌گونه وقفه‌ای در تمشیت قانونی امور دانشگاه آزاد اسلامی - که نقش مؤثری در امر آموزش عالی کشور دارد- به وجود نیاید. واکنش های اولیه برای برخی که تصور نمی کردند این انتصاب را، محتاطانه بود. برای بسیاری خصوصا نیروهای ارزشی و انقلابی امیدوارکننده؛ زیرا این انتصاب را آغاز تغییرات اساسی در بزرگ ترین دانشگاه حضوری جهان به نفع انقلاب و ارزشها و باورهای دینی می دانستند.
از همان روزهای آغازین، رویکردها به سمت انقلابی گری، فساد زدایی، علمی گرایی و جلوگیری از سوء استفاده ها کلید خود و بازگشت دانشگاه آزاد اسلامی به ریل انقلاب اسلامی به یک راهبرد اساسی تبدیل شد. حذف رئیس دانشگاه که از نیروهای منتسب به آیت الله هاشمی بود چراغ های خطر برای سوء استفاده گران از جمله فرزندان آیت الله هاشمی که دانشگاه آزاد را حیات خلوت خود می دانستند روشن شد تا جایی که برخی از اعضای هیأت مؤسس و هیأت امنا نیز برغم تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکم آقای دکتر ولایتی مبنی بر همکاری اعضا، از حضور و همکاری با رئیس جدید امتناع کردند. همین رویکرد آغازی شد بر هجمه، توهین و شایعه علیه دکتر ولایتی تا بتوانند ترمز اصلاح گری ها را بکشند.
دکتر ولایتی در بیست ماه گذشته در حال پاکسازی مافیای قدرت و ثروت برآمد و حاضر شد از اعتبار 30 ساله اش هزینه کند، همه تبعات آن را به جان بخرد و به قول خودش دینش را به انقلاب اسلامی ادا نماید و با تمام توان از منافع دانشجویانی دفاع کند که با وجود فشارهای زیاد اقتصادی، شهریه پرداخت می کنند. او معتقد است این شهریه ها اگر مهم تر از بیت المال نباشد کمتر نیست، پس لازم است با تمام توان از آن صیانت کرد و برای اعتبار از دست رفته دانشگاه آزاد کوشید.
اما دوره جدید هجمه به دکتر ولایتی زمانی آغاز شد که دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال وجود اشکال در مدارک دانشگاهی دختران آیت الله هاشمی، تصمیم به قطع همکاری با آنها گرفت. ایستادگی در برابر مافیای فرزندان هاشمی و اصلاح طلبان تندرو از یک سو و حذف افرادی که در مدیریت دانشگاه با روند انقلابی گری همراهی نمی کردند از سوی دیگر، عده ای را برآشفت تا بار دیگر دق دلی های خود را بر سر رئیس هیأت موسس دانشگاه خالی کنند تا جایی که همه رسانه های معاند از بی بی سی گرفته تا آمدنیوز پای کار آمدند و سراسیمه حمله ور و عملیات روانی جدیدی طراحی و اجرا شد تا با تخریب دکتر ولایتی و در واقع از روند تغییرات در دانشگاه آزاد اسلامی جلوگیری نمایند؛ بنابراین موضوعی عوام فریبانه را مستمسک حمله خود به دکتر ولایتی کردند تا به تخریب شخصیت ایشان در افکار عمومی منجر شود.
صرف نظر از اینکه موضوع مطرح شده به صورت غیر اخلاقی از سخنان ایشان در مورد مقاومت مردم یمن تحریف شد، نکته جالب اینجاست که جریان تخریب کننده بعد از 2 روز از سخنان آقای دکتر ولایتی در مراسم هفته دفاع مقدس و به دنبال تصمیم دانشگاه در قطع همکاری فرزندان هاشمی، مسئله مقاومت مردم یمن را مستمسک قرار داده و به فضاسازی و عملیات روانی علیه دکتر ولایتی پرداختند.
نکته تاسف بار همراهی برخی از رسانه های منتسب به جریان اصولگرایی با این هجمه غیر اخلاقی است. رسانه هایی که بدون شک از اقدامات انقلابی دکتر ولایتی در دانشگاه آزاد اسلامی و حتی در تقویت محور مقاومت خبر دارند و نسبت به رضایت رهبر معظم انقلاب اسلامی از عملکرد 20 ماهه دکتر ولایتی در ریاست هیأت موسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی بی اطلاع نیستند. قطعا این عزیزان با قدری بصیرت می توانند ببینند که همنوایی رسانه های معاند با باندهای مافیایی قدرت و ثروت که پایگاه مهم رسانه ای، اقتصادی، سیاسی و علمی خود در دانشگاه آزاد اسلامی را از دست داده اند، چه معنا و مفهومی دارد.

استاد دانشگاه

رضا واعظی *

انتهای پیام/

کد خبر: 972364

وب گردی

وب گردی