مرکل اسرائیل را تهدید کرد

صدر اعظم آلمان اظهار داشت اگر اسرائیل روستای «خان الاحمر» در «قدس اشغالی» را تخریب کند، سفر خود به سرزمین اشغالی را لغو خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، رادیوی ارتش اسرائیل گزارش داد، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان اعلام کرده است اگر اسرائیل پیش از سفر وی به این کشور روستای «خان الاحمر» در شرق قدس را تخریب کند، سفرش را لغو خواهد کرد.

قرار است صدر اعظم آلمان امشب طی یک سفر رسمی دو روزه وارد «تل‌آویو» شده و با مقامات اسرائیل پیرامون موضوعاتی همچون تخریب روستای «خان الاحمر»، بحران سوریه و روابط دوجانیه تبادل نظر کند.

آلمان به همراه چند کشور اروپایی شامل انگلیس، فرانسه، ایتالیا، بلژیک، هلند، لهستان و سوئد در اواخر ماه گذشته طی بیانیه مشترکی تخریب منازل فلسطینی‌ها در «خان الاحمر» را مغایر با مقررات بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد دانستند و از مقامات اسرائیل خواستند در تصمیم خود در این زمینه تجدیدنظر کنند.

دادگاه عالی اسرائیل 24 مه گذشته حکم تخریب خانه های فلسطینیان بدوی در روستای خان الاحمر در شرق قدس را صادر کرد که در پی آن مدرسه ای با ظرفیت 170 دانش آموز، توسط نظامیان اسرائیل تخریب شد. در منطقه مذکور افرادی که در سال 1953 توسط اسرائیل ناچار به مهاجرت از صحرای النقب شدند، زندگی می کنند.

مقامات اسرائیل به ساکنان روستای خان الاحمر در بخش اشغالی قدس تا اول اکتبر مهلت داده بودند تا با دست خود روستایشان را تخریب کنند.

اسرائیل در نظر دارد منطقه خان الاحمر را که در حدود 12 هزار هکتار است در چارچوب پروژه «E1» تخلیه کرده و با ساختن شهرک‌ها‌ی یهودی نشین آن را به دیگر شهرک‌ها الحاق کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 972379

وب گردی

وب گردی