"شیشه" نایاب شد

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان گفت: بیشترین کشفیات موادمخدر استان تریاک، گل، هروئین، حشیش و کمترین مواد شیشه است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، سرهنگ هادی قزوینه چهارشنبه 11 مهر در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان، گفت: در 6 ماهه نخست امسال، 4 هزار و 557 عملیات در حوزه مبارزه با موادمخدر انجام شده که 34 مورد از این عملیات‌ها در حوزه فرااستانی و با مشارکت سایر استان‌ها انجام شده است.

وی افزود: محموله‌هایی که در استان‌های مجاور قصد جابجایی داشته، 3 هزار و 685 کیلوگرم موادمخدر بوده که سنگین‌ترین آن محموله‌ای در شهرستان آشتیان اراک به وزن 1306 کیلو کشف و ضبط شد که قرار بود این میزان در سه استان همدان، کرمانشاه و اراک تقسیم شود که سهم همدان 1679 کیلو بوده است.

قزوینه بیان کرد: برای برخورد با خرده‌فروشان، جمع‌آوری معتادان متجاهر، کنترل محورهای مواصلاتی و امحای کشت خشخاش و شاهدانه و ارتقاء سهم امنیت اجتماعی، 601 طرح در استان همدان اجرا شده که 663 طرح موضوعی موادمخدر بوده است.

وی تأکید کرد: برای کنترل محورهای مواصلاتی به علت شرایط جغرافیایی، 199 طرح در سطح استان به منظور ناامن کردن مسیرهای مواصلاتی استان برای قاچاقچیان موادمخدر انجام شده است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان با بیان اینکه 29 طرح مبارزه با کشت خشخاش و شاهدانه و 10 طرح ارتقاء امنیت اجتماعی حاصل شده است، درباره کشفیات مبارزه با موادمخدر نیز گفت: 4 هزار و 160 کیلو تریاک و 580 گرم انواع موادمخدر کشف شده که نسبت به سال قبل، 8 درصد رشد داشته است.

وی عنوان کرد: ماده مخدر شیشه به علت تحولات منطقه، شرایط اقتصادی، اقداماتی که در مرزها انجام گرفته شاهد کاهش شدید در عرضه و تقاضا آن در بازار موادمخدر هستیم و می‌توان گفت، نایاب شده است.

قزوینه با بیان اینکه طی 6 ماهه نخست امسال 6 قبضه سلاح سنگین کشف شده است، گفت: 131 دستگاه موتورسیکلت و خودرو در جریان کشف موادمخدر از قاچاقچیان ضبط شده است.

وی افزود: کشف 408 کیلو مواد پیش‌ساز، انهدام 305 باند تهیه و توزیع موادمخدر و دستگیری 5 هزار و 717 نفر که 4 هزار و 307 نفر از این تعداد، نگهدارنده، قاچاقچی و توزیع‌کننده بودند، از دیگر اقدامات این حوزه بوده است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان با بیان اینکه 1410 نفر معتاد با همکاری بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان قضا جمع‌آوری و ساماندهی شدند، درباره اقدامات انجام شده در حوزه پیشگیری نیز گفت: 497 برنامه در 6 ماهه نخست امسال انجام شده که جامعه هدف ما اداره‌کل آموزش و پرورش بوده است.

وی افزود: 34 هزار و 676 نفر در آموزش و پرورش تحت آموزش‌های مشاوره چهره به چهره در موضوع موادمخدر قرار گرفتند و 20 هزار بروشور توسط پلیس موادمخدر توزیع شده است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان جمع‌آوری معتادان متجاهر را یکی از دغدغه‌های مسئولان عنوان و تصریح کرد: این مسأله در 6 ماهه دوم سال نیز به صورت مستمر، هفتگی و روزانه و با توجه به نیازمندی‌های سطح استان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 972411

وب گردی

وب گردی