پاریس شهری گران قیمت حتی برای مُردن

روزنامه لوموند فرانسه در گزارشی از رشد افسار گسیخته قیمت قبر و هزینه های کفن و دفن در شهر پاریس خبر داده و افزود در 10 سال گذشته قیمت قبر در پایتخت فرانسه افزایشی 40 درصدی داشته است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، روزنامه لوموند فرانسه اعلام کرد بر اساس گزارش دفتر حسابرسی منطقه ای پاریس قیمت قبر در پایتخت فرانسه از سال 2008 تا 2017 شاهد افرایش زیادی بوده است.

هم اکنون قیمت قبر دائم با مساحت 2 متر مربع در هر 14 قبرستان پاریس 15528 یورو است و این در حالی است که این قیمت در سال 2008 تنها 11086 یورو بوده و از افزایش 40 درصدی برخوردار بوده است.

همچنین هزینه های دفن نیز به همین نسبت در گورستان های خارج از پاریس افزایش یافته است به طوری که هم اکنون هزینه یک قبر در گورستان های بانیو، سینت آوان و لاشاپل با مساحت 2 متر مربع 7760 یورو است که این قیمت در سال 2008 تنها 5542 یورو بوده است.

دفتر حسابرسی منطقه ای در پاریس دلیل این افزایش قیمت شدید را مربوط به سیاست های دنبال شده در شهرداری پاریس تا سال 2007 می داند که قبرها را به طور دائمی واگذار کرده و به فروش آنها به صورت مکان موقت برای دفن مردگان پایان داد.

شهرداری پاریس تلاش می کند کمیته نظارت بر امور کفن و دفن مردگان پاریس را متقاعد کند تا اجازه تخزیب قبرهای دائمی را صادر کند اما این کمیته با این مساله مخالفت نمود که به دنبال آن 97 درصد از قبور دائمی شدند.

هم اکنون گورستان های پاریس ظرفیت نداشته و توسط منازل مسکونی محاصره شده اند و امکان توسعه آنها وجود ندارد، مساله ای که باعث افزایش افسار گسیخته قیمت ها شده است.

برای حل این مشکل شهرداری پاریس قبرها را در داخل یا خارج این شهر به مدت 10، 30 و 50 سال به خانواده ها ارائه می کند اما اجرای این مساله هنوز با مشکلات زیادی مواجه است.

کد خبر: 972415

وب گردی

وب گردی