کلاهبرداری یک میلیون و 210 هزار یورویی از یک بانک

فرمانده انتظامی استان اصفهان  از دستگیری فردی که با تاسیس یک شرکت تجاری به بهانه واردات و صادرات بالغ بر یک میلیون و 210 هزار یورو تسهیلات ارزی دریافت کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز سردار مهدی معصوم بیگی گفت: در پی دریافت حکم جلب زنی به اتهام مشارکت در کلاهبرداری ارزی از یکی از بانک های استان موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد زنی با همدستی 2 نفر از اعضای خانواده خود اقدام به تاسیس یک شرکت تجاری کرده و با وانمود کردن اختیارات واهی و غیر واقعی ، تخصص در زمینه فعالیت های بازرگانی و داشتن قدرت و توان مالی جهت انجام پروژه های اقتصادی و واردات و صادرات از یکی از بانک های استان ، تقاضای گشایش اعتبارLC و درخواست ثبت سفارش به مبلغ یک میلیون و 210 هزار یورو کرده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: در ادامه متهم علی رغم تعهد به پرداخت وجه اسناد ارزی در هنگام وارد کردن کالا متواری می شود.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: این فرد به اتهام مشارکت در کلاهبرداری ارزی ، جعل و استفاده از اوراق مجعول به 4 سال حبس و رد مبلغ یک میلیون و 210 هزار یورو و همچنین پرداخت جزای نقدی به همان میزان معادل 480 میلیارد و 400 میلیون ریال محکوم می شود.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه دستگیری متهم با توجه به تغییر مکان های سکونتش به کندی پیش می رفت افزود: سرانجام با تلاش های شبانه روزی و به کارگیری اقدامات علمی و تخصصی مخفیگاه متهم در یکی از مناطق شرق استان تهران شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی استان در پایان با تاکید بر برخورد قاطع و قانونی با مجرمان و مخلان نظام اقتصادی کشور گفت: افرادی که به قصد کسب سود و منافع شخصی باعث ضربه زدن به نظام اقتصادی کشور و برهم زدن امنیت مردم می شوند مطمئن باشند که فعالیت مجرمانه آنان از دید پلیس پنهان نمی ماند و در سریع ترین زمان ممکن دستگیر و تحویل قانون خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 972432

وب گردی

وب گردی