حوادث ترافیکی اولین عامل مرگ در سنین ۱۵ تا ۱۷ سال/مرگ بیش از7000 نفر در تصادفات رانندگی

 سرپرست اورژانس کشور در دومین یادبود قربانیان سوانح رانندگی گفت: از اول سال تاکنون بیش از ۷ هزار نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند و صدها نفر مجروح شدند.

به گزارش ایسکانیوز، پیرحسین کولیوند گفت: ما با دو مدل قربانی مواجه هستیم اول قربانیانی که مستقیم در سوانح اسیب می‌بینند و جان می‌بازند. اصلی‌ترین ظرفیت‌ها و نوگلانی را از دست می‌دهیم که در سوانح هیچ تقصیری ندارند. قسمت دوم، قربانیان غیر مستقیم کودکانی هستند که والدین و عزیزانشان را از دست می‌دهند و تا سالیان سال دچار نوسانات طول زندگی خود می‌شوند. هیچ کدام از این دو مدل کودکان، نقشی در بروز این حوادث ندارند و باید بنا را بر کاهش سوانح و حوادث بگذاریم.

سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه در بحث پیشگیری آموزش و فرهنگ باید فعال باشیم که خوشبختانه در این حوزه شاهد فعالیت چشمگیری بوده ایم، افزود: خیلی از مصدومان سال‌ها باید تحت درمان باشند که جدای از همه امور اقتصادی و درمانی، خانواده آن‌ها نیز دچار مشکل می‌شوند.

وی افزود: ما باید در راستای ارتقای سطح فرهنگی و آموزشی در مقابله با حوادث تلاش کنیم چرا که فرهنگ سازی و آموزش و رعایت قانون و مقررات تاثیر جدی در کاهش حوادث ترافیکی دارد.

کولیوند گفت:درسال ۹۷،بر اثر تصادفات رانندگی ۷ هزار نفر از هموطنانمان را از دست دادیم و بسیاری مجروح شده اند؛ به همین خاطر باید تلاش کنیم که از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنیم.

وی افزود :حوادث ترافیکی اولین عامل مرگ در سنین ۱۵ تا ۱۷ سال، سومین عامل مرگ در سنین ۱۰ تا ۱۴ سال و چهارمین علت مرگ در سنین ۵ تا ۹ سال است.

کولیوند گفت: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری همه باید در کنار هم وباهم در راستای ارتقاء کشور گام برداریم لذا همه نهادهای مسئول در مقابله با حوادث باید در کنار یکدیگر و با تلاش در راستای کاهش حوادث و تصادفات انجام وظیفه کنیم که خود نوعی جهاد است.

انتهای پیام/

کد خبر: 972472

وب گردی

وب گردی