ادعای جدید امریکا/ ایران بانک مرکزی تروریسم در سطح بین الملل است

جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در رونمایی از سیاست جدید آمریکا برای مبارزه با تروریسم ایران را تهدیدی بزرگ برای جامعه بین الملل دانست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، جان بولتون که در جریان یک نشست خبری به مناسبت رونمایی از راهبرد جدید آمریکا برای مبارزه با تروریسم در واشنگتن سخن می‌ گفت، تأکید کرد: «گروه ‌های تروریستی اسلام‌ گرای افراطی اصلی‌ ترین تهدید برون‌ مرزی برای‌ آمریکا و منافع آن در خارج هستند.»

وی با یادآوری این که ایران نیز یک «تهدید» برای ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود، گفت: «ایران از سال ۱۹۷۹ به بانک مرکزی تروریسم بین ‌المللی تبدیل شده است.»

وی همچنین با اشاره به این که دولت حاکم آمریکا مواضع سرسختانه ‌تری در برابر ایران خواهد داشت، افزود: «پیام من به ایران و دیگران این است که این دولت، دولت اوباما نیست.»

بولتون اخیرا نیز نظیر چنین تعابیری را در مورد ایران به کار برده بود. وی روز گذشته هنگام اظهار نظر درباره دستور دادگاه لاهه، ایران را یک «رژیم یاغی» و «بانک مرکزی تروریسم بین‌المللی» خوانده بود.

جان بولتون در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد دولت آمریکا در حال تلاش برای یافتن عرضه ‌کنندگان دیگری غیر از ایران برای مشتری ‌های نفتی این کشور بعد از اجرایی شدن تحریم‌ ها است. وی در این زمینه گفت: «برای آنهایی که نیاز خود به انرژی‌ را از ایران وارد می‌کنند، تلاش‌ های گسترده‌ ای جهت پیدا کردن فروشنده ‌های جایگزین امجام داده ایم.»

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین اعلام کرد دولت آمریکا علاوه بر بازگرداندن تحریم ‌های هسته‌ای که ذیل برجام رفع شده بودند، تحریم‌ های تازه‌ای علیه ایران اعمال خواهد کرد.

کد خبر: 972515

وب گردی

وب گردی