عراق هنوز با بازگشایی مرز خسروی موافقت نکرده است

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: تاکنون کشورعراق با بازگشایی مرز خسروی موافقت نکرده و این موضوع در دستور کار دولت عراق قرار گرفته و نیاز به ابلاغ نخست وزیر این کشور دارد.

به گزارش ایسکانیوز، شهریار حیدری درباره آخرین وضعیت بازگشایی مرز خسروی گفت: تاکنون کشور عراق با بازگشایی مرز خسروی موافقت نکرده و این موضوع در دستور کار دولت عراق قرار گرفته و نیاز به ابلاغ نخست وزیر این کشور دارد.

حیدری درباره وضعیت آب رسانی به مرز‌های مراسم پیاده روی اربعین گفت: آب رسانی به هر چهار مرز صورت گرفته و به اندازه کافی منابع ذخیره آبی موجود بوده علاوه بر این بسته‌های آب آشامیدنی و لوله کشی آب به پایان رسیده است. در این زمینه مشکلی نداریم.

آب رسانی به هر چهار مرز صورت گرفته و به اندازه کافی منابع ذخیره آبی موجود بوده علاوه بر این بسته‌های آب آشامیدنی و لوله کشی آب به پایان رسیده است

دبیر ستاد مرکزی اربعین درباره موکب خارج از نوبت گفت: موکب خارج از نوبت نداریم و تمامی کسانی که تمایل به زدن موکب دارند باید در سامانه وابسه به عتابت عالیات یا کمیته ساماندهی، اسکان و تغذیه کمک‌های مردمی ثبت نام می‌کنند. هر استان هم مرکز عتبات دارد و درخواست کنندگان بعد از موافقت کمیته اسکان و تغذیه نسبت به استقرار مواکب اقدام کنند.

شهریار حیدری در ادامه گفت: ۱۹۰۰ موکب در سال گذشته در ایران و عراق دایر بوده و امسال سازماندهی و مدیریت شده تا در نقاط مورد نیاز، مکان‌های پر جمعیت، مسیر زائران، مکان‌های جغرافیایی مشخص شده در مرز‌ها مستقر شود.دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی در ادامه با بیان اینکه ۱۳ کمیته زیر مجموعه ستاد اربعین داریم گفت: ۳۱ ستاد استانی و تمام شهرستان کشور امسال نسبت به ساماندهی، کمک‌های مردمی، اسکان و تغذیه دخالت دارند. سال گذشته سازماندهی موکب‌ها با کمیته‌های استانی بود، ولی امسال شهرستان‌ها هم در این امر وارد شده اند.

تاکنون کشور عراق با بازگشایی مرز خسروی موافقت نکرده و این موضوع در دستور کار دولت عراق قرار گرفته و نیاز به ابلاغ نخست وزیر این کشور دارد

حیدری در ادامه با بیان اینکه ویزای امسال ۲ ماه اعتبار دارد گفت: هر ساله در قالب گروه‌های مختلف مثل سامانه سقا، سامانه مشتاقان و به صورت خودجوش و کاملا سازماندهی شده حرکت می‌کنند. تمامی گروه‌ها داشتن مدارک لازم مثل ویزا، بیمه نامه را باید دارا باشند.

وی در ادامه گفت: استفاده از ارز تعادلی و بیمه برای زائران اربعین در چارچوب سامانه سماح امکان پذیر است. داشتن بیمه یک ضوررت است. کسانی که سال گذشته در مراسم شرکت کرده و بیمار شدند نتوانستند یک ریال از خدمات بیمه‌ای استفاده کنند در حالی که کسانی که بیمه هستند از ۲ میلیون و ۵۰۰ تا دویست و ۳۰ میلیون می‌توانند استفاده کنند که دارای ۵ پارامتر است و نمی‌شود برای هر امری از آن استفاده کنند.

در ۲۴ نقطه کشور در ۲ هزار ۳۰۰ شرکت زیارتی خدماتی و با احتساب ۱۴۰ دفتر پلیس +۱۰ در تهران در حال ثبت نام هستند

دبیر ستاد اربعین در ادامه گفت: در ۲۴ نقطه کشور در ۲ هزار ۳۰۰ شرکت زیارتی خدماتی و با احتساب ۱۴۰ دفتر پلیس +۱۰ در تهران در حال ثبت نام هستند. زائران علاوه بر ثبت نام در سامانه سماح مدارک خود را تحویل مراکز ثبت نام می‌دهند به این دفاتر. ۲۴ نقطه کشور عراق در قالب دفاتر موقت و کنسولگری‌های ثابت روادید صادر می‌کند. سال گذشته ۱۲ دفتر موقت و امسال ۲۰ دفتر داریم.

منبع:میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 972531

وب گردی

وب گردی