کاهش هدررفت آب به زیر ۲۰ درصد

معاون راهبردی و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از برنامه‌های شرکت آبفا برای کاهش هدررفت آب خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا سال ۱۴۰۰ هدررفت واقعی آب به زیر ۲۰ درصد خواهد رسید که برای انجام این کار به حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، حمیدرضا کشفی، با بیان این‌که برای کاهش هدر رفت و مدیریت مصرف همزمان دو خط موازی ایجاد کرده‌ایم، اظهار کرد: علاوه بر انجام کارهای فیزیکی برای کاهش آب بدون درآمد اقدامات فرهنگی را به منظور مدیریت مصرف نیز انجام می‌دهیم.

او با اشاره به اقدامات شرکت آبفا در حوزه مدیریت مصرف، گفت: برای مصارف خانگی و صنعتی برنامه‌های مدونی را در نظر گرفته‌ایم به گونه‌ای که کارهای آموزشی متفاوتی از کودکان دبستانی، زنان خانه‌دار و دانشجویان صورت گرفته است.

معاون راهبردی و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: علاوه بر این مساله برای کاهش هدررفت آب نیز کارهایی از قبیل تعمیر و بازسازی تجهیزات نیز در حال انجام است. البته دفتر مدیریت مصرف به صورت مستقل اقدامات متعددی را انجام می‌دهد.

کشفی هدف کلان این برنامه را کاهش سالانه یک درصد کاهش هدررفت آب دانست و افزود: برای کاهش هر یک درصد هدررفت واقعی آب ۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز است و باید گفت که در حال حاضر نیز میزان هدررفت واقعی آب در کشور به طور متوسط ۲۴ درصد تخمین زده می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 972547

وب گردی

وب گردی