بازدید از زیر ساخت‌های مرز مهران برای ایام اربعین

جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین حسینی صبح جمعه 13 مهر از زیرساخت‌های اربعین در مرز مهران بازدید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، جمالی‌نژاد به همراه هیات همراه شامل معاون عمرانی و جمعی از مدیران کل استانداری ایلام، جمعی از مسئولان استانی و شهری، مجید عبدالهی دبیر کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین و محسن مسلم خانی مدیرعامل اتحادیه اتوبوسرانی های شهری کشور از مسیر مهران- ملکشاهی و محورترشابه محور دوم تردد زائران اربعین بازدید کرد.

قطعه اول محور ترشابه در محور ملکشاهی به مهران به طول دو هزار و ۳۰۰ مترسال گذشته به بهره‌برداری رسید و آسفالت قطعه دوم آن به طول دو هزار و ۵۰۰ متر هفته اتی پایان می یابد و این مسیر امسال زیر بار ترافیک قرار می گیرد.

جمالی نژاد و هیات همراه همچنین از پایانه مرزی مهران بازدید کردند که شامل بازدید از 96 گیت ورود و خروج و پارکینگ برکت بود که امسال بخش هایی از ان آسفالت شده و سکوهای مخصوص سوار و پیاده شدن مسافران ظرف هفته آتی به بهره برداری می رسد.

همچنین از سایر تاسیسات شامل سروریس‌های بهداشتی، حمام و استراحتگاه هم بازدید شد که مشکلات آنها با انجام عملیات تعمیر و نگهداری برطرف شده و اماده بهره برداری است.

در ادامه جمالی نژاد در جلسه ستاد اربعین استان ایلام که در پایانه مرزی مهران تشکیل شد، شرکت کرد که در آن معاون عمرانی و جمعی از مدیران کل استانداری ایلام، نمایندگان دستگاه های مرتبط نظیر نیروی انتظامی، راه و شهرسازی و ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور داشتند.

در این جلسه پس از بیان گزارش های نمایندگان دستگاه ها در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته در مرز مهران، دکتر جمالی نژاد طی سخنانی بر تکمیل پروژه ها در کوتاهترین زمان ممکن به منظور رفاه و خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی تأکید کرد.

رئیس کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین حسینی ضمن تقدیر از اقداماتی که در بخش زیرساخت‌های استان ایلام برای اربعین صورت گرفته، بر هماهنگی حداکثری تمامی دستگاه های مسئول در خدمت رسانی به زائران و اجرای دقیق طرح تفصیلی پروژه های اربعین در مرز مهران تأکید کرد.

جمالی‌نژاد تاکید نمود: تمامی دست اندرکاران امر خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی باید تمامی تلاش خود را برای توسعه زیرساخت ها و عمران شهری در راستای خدمات رسانی مطلوب به زائران اربعین بکار گیرند.

وی همچنین بر بهره گیری از ظرفیت سرمایه گذاران برای توسعه زیرساختها در استان ایلام تاکید نمود و گفت: برای تکمیل زیرساختها باید در طول سال و طبق برنامه های زمان بندی مشخص فعالیت نمود و در این صورت در سال 98 فعالیت های عمرانی مرتبط با این حوزه تکمیل خواهد شد.

در این جلسه احمد کرمی معاون امور عمرانی استاندار ایلام طی سخنانی با ذکر این نکته که در اربعین امسال اقدامات گسترده ای برای آماده سازی زیرساخت ها انحام گرفته است، تصریح کرد: در این ایام زیرساخت حوزه های مختلف تحت اقدام جدی قرار گرفت از جمله اقدامات زیرساخت راه و ایمن سازی مسیر اربعین، اقدامات تامین آب و فاضلاب شهر مهران، پایانه و بازارچه، افزایش پارکینگ ها و استانداردسازی آنها و ... در دستور کار قرار گرفت.

وی با ابراز امیدواری از اینکه امسال هم مردم و مسئولان استان در برگزاری کنگره عظیم اربعین روسفید و سربلند بیرون خواهند آمد، گفت: تلاش همه مجموعه از استاندار تا معاونین و مسئولان استانی و نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی و فرمانداران و سایر مدیران شهرستانی این است که بتوانیم همچون سال گذشته میزبانی شایسته برای زائران عتبات عالیات باشیم.

کرمی خواستار اختصاص اعتبارات اربعین نه بر اساس جمعیت ۶۰۰ هزار نفری استان بلکه بر اساس ۴ میلیون زائری که از مرز مهران تردد می کنند شد و افزود: واقیت آن است که برای خدمات رسانی مناسب و مطلوب بایست زیرساخت ها و تمهیدات لازم به نسبت این گستره بزرگ جمعیتی در نظر گرفته شود و برای این مهم خواستار مساعدت و توجه ویژه هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 972604

وب گردی

وب گردی