دستبند "فیت‌بیت"، به شناسایی قاتل کمک می‌کند!

داده‌های مربوط به ضربان قلب کاربران "فیت‌بیت"، می‌توانند کمک بزرگی برای شناسایی مظنونین به قتل باشند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از ایسنا، ممکن است دستبندهای شرکت "فیت‌بیت" (Fitbit) بتوانند در حل معمای قتل کاربر خود، به نیروی پلیس کمک کنند.

دستبندهای فیت‌بیت، ابزاری برای کمک به تناسب اندام هستند که داده‌هایی مانند تعداد گام‌ها، ضربان قلب، کیفیت خواب و مواردی از این دست را گردآوری می‌کنند. پلیس می‌تواند با بررسی داده‌های مربوط به ضربان قلب کاربر، قاتل را شناسایی کند.

در هشت سپتامبر سال جاری، مردی به نام "آنتونی آیلو" (Anthony Aiello)، به دیدن دخترخوانده خود، "کارن ناوارا" (Karen Navarra) رفت. پنج روز پس از این ملاقات، یکی از همکاران کارن، جسد او را پیدا کرد. آیلو ادعا ‌کرد که یک پیتزای خانگی و کمی بیسکوئیت برای کارن برده و کارن نیز برای تشکر، دو شاخه گل رز به او داده است اما داده‌های فیت‌بیت کارن، از ماجرای دیگری حکایت داشتند.

بازرسان پس از گرفتن حکم تفتیش، داده‌های فیت‌بیت کارن را با کمک شرکت سازنده بررسی کردند. داده‌ها نشان داد که ضربان قلب کارن، به شکل قابل‌توجهی افزایش یافته؛ سپس به سرعت کاهش یافته و متوقف شده است. همه این اتقافات، در طول 15 دقیقه حضور آیلو در خانه کارن، رخ داده بود.

پس از بررسی فیلم دوربین‌های مداربسته، مشخص شد که آیلو تقریبا پنج دقیقه پس از متوقف شدن ضربان قلب کارن، خانه را ترک کرده است. پلیس روز 25 سپتامبر، آیلو را به اتهام قتل دستگیر کرد.

بدین ترتیب، فیت‌بیت می‌تواند اطلاعات مربوط به افراد مظنون را برای کمک به قانون، مقررات، پرونده قانونی و یا درخواست دولتی، حفظ یا آشکار کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 972609

وب گردی

وب گردی