ضوابط آزمون جامع دوره دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی

دانشجویان دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی پس از گذراندن واحدهای درسی باید در آزمون جامع شرکت کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آنا، براساس آیین‌نامه آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، امتحان جامع دوره دکتری، ارزیابى خلاقیت، قوه ابتکار، توان و قابلیت‌هاى پژوهشى است که به صورت امتحان شفاهى یا کتبى یا هر دو (به تشخیص شوراى تحصیلات تکمیلى گروه) انجام مى شود.

امتحان جامع به معنى امتحان از تمام دروس گذرانده شده نیست بلکه مجموع اطلاعات دانشجو را در چند درس مرتبط با موضوع رساله و گرایش به پیشنهاد گروه آموزشى ارزیابى مى‌کند که نتیجه آن به صورت قبول با نمره حداقل ( ۱۵ از ۲۰) یا رد (کمتر از ۱۵) اعلام مى‌شود.

بر این اساس، دانشجویانى که بدون شرکت در امتحان ورودى دوره دکترى توسط گروه‌ها پذیرش مى‌شوند نیز باید در آزمون جامع (کتبى و شفاهى) شرکت کنند.

دانشجویانى که در امتحان جامع یک بار مردود شوند فقط یک بار دیگر مجاز هستند در امتحان جامع شرکت کنند. در موارد خاص به درخواست مدیر گروه وضعیت دانشجو به کمیسیون بررسى موارد خاص سازمان مرکزى دانشگاه ارسال مى‌شود.

دانشگاه یا واحد ذی‌ربط موظف است قبولى یا عدم قبولى دانشجو را در امتحان جامع کتباً به وى ابلاغ کند.

براساس تغییرات امسال در ضوابط آموزشی تعداد محدودی از دانشجویانی که دروس جبرانی خود را نگذارنده‌اند، اما درخواست ثبت‌نام برای امتحان جامع دارند، این دانشجویان در ترم جاری تا سقف ۶ واحد درسی از دروس جبرانی خود را همزمان با امتحان جامع سپری کنند.

همچنین به دلیل وقفه‌ای که در آزمون‌های زبان ایجاد شد، زمان برگزاری امتحان جامع دانشگاه آزاد اسلامی که قرار بود در آبان ماه سال جاری برگزار شود، متناسب با پایان کلاس‌های زبان مشخص می‌شود.

افرادی هم که در آزمون جامع دانشگاه آزاد اسلامی قبول شده‌اند، اما در آزمون زبان موفق نبوده‌اند، نتیجه آزمون جامع آنها تا پایان دوره جدید کلاس‌های زبان همچنان معتبر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 972628

وب گردی

وب گردی