استفاده ابزاری از لُنگ رزمندگان یمن!

برخورد قاطع و بدون ملاحظه دکتر ولایتی با کسانی که دانشگاه آزاد اسلامی را ملک طلق خود می‌دانستند، انگیزه آلوده دیگری در تدارک حمله هماهنگ اخیر به دکتر ولایتی بوده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ؛ حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در یادداشتی با عنوان استفاده ابزاری از لُنگ رزمندگان یمن! .... نوشت :

« از یمنی‌ها یاد بگیریم که چگونه در برابر تهدید و تحریم مقاومت می‌کنند. به جای لباس، لنگ می‌بندند و اسلحه به دست دارند و چند تکه نان خشک دستشان است با پای پیاده و سعودی‌ها از دست این‌ها عاجز شدند». کجای این سخن ناپسند و درخور اعتراض است؟! و غیر از آمریکا و اسرائیل و آل‌سعود و امارات که به قتل‌عام مردم مظلوم یمن مشغولند و پادوهای داخلی آنها چه کسی از این اظهارات برمی‌آشوبد؟!
هفته گذشته، دکتر ولایتی که به مناسبت هفته دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی سخن می‌گفت ضمن دفاع تمام قد و مستدل از جبهه مقاومت که با شواهدی از تاریخ اسلام و عمر چهل‌ساله انقلاب اسلامی همراه بود، بر ضرورت ایستادگی در مقابل باج‌خواهی آمریکا و متحدانش تاکید کرد. ایشان شعار «تا انقلاب مهدی نهضت ادامه دارد» را خط استراتژیک نظام نامید و با انتقاد از کسانی که حضور منطقه‌ای ایران را زیر سؤال می‌برند گفت؛ «می‌گویند ایران در عراق چکار دارد؟ باید بگویم اگر همت ایران و مردم عراق نبود الان ‌تانک‌های اسرائیلی در مرزهای ایران بودند. اقتدار ما در منطقه به این شکل است که نتانیاهوی دوره‌گرد وقتی به اروپا رفته بود، گفته بود اگر بخواهیم مراکز هسته‌ای ایران را بزنیم، حزب‌الله با صد هزار موشک خاک ما را به توبره می‌کشد. برخی می‌گویند خودمان احتیاج داریم چرا باید به کشوری مثل لبنان کمک کنیم؟ باید گفت که جوانان لبنان جانشان را در دست گرفتند تا از ما و امنیت ما در منطقه دفاع کنند. دشمنان ما به دنبال پایین کشیدن پرچم مقاومت در منطقه هستند و تلاش دارند این فریاد و ندا را خاموش کنند...».
دکتر ولایتی در پایان سخن خویش خطاب به کسانی که نسخه سازش می‌پیچند گفت: «از یمنی‌ها یاد بگیریم که چگونه در برابر تهدید و تحریم مقاومت می‌کنند. به جای لباس لنگ می‌بندند و اسلحه به دست دارند و چند تکه نان خشک دستشان است با پای پیاده و سعودی‌ها از دست این‌ها عاجز شدند».
برخی از مدعیان اصلاحات و کسانی که بارها در مقابل زورگویی‌های آمریکا نسخه سازش پیچیده‌اند موجی از اعتراض و انتقاد علیه ایشان به راه‌ انداختند. اعتراض‌ها در دو محور اصلی شکل گرفته بود؛ انتقاد به خانه مسکونی دکتر ولایتی در سعدآباد و اعتراض به اینکه چرا ایشان به الگوی مردم یمن ‌اشاره کرده و گفته است باید از آنها یاد بگیریم!
در بخش نخست، تا آنجا که کیهان پی‌گیری کرده است، دکتر ولایتی از مدت‌ها قبل و طی سه مرحله، تمامی شش دانگ خانه مسکونی مورد‌ اشاره را برای مراسم عزاداری حضرت امام حسین‌علیه‌‌السلام وقف کرده و اسناد آن در سازمان اوقاف موجود است. گفتنی است دکتر ولایتی در دهه ۶۰ به توصیه مراکز امنیتی، خانه‌ای را که در رستم‌آباد شمیران (او اهل رستم‌آباد است) داشت، با خانه کنونی معاوضه کرده بود. بنابراین آقای ولایتی هم‌اکنون در خانه‌ای که موقوفه است زندگی می‌کند و حقی که از آن برای خود و همسرش- و نه فرزندان- قائل شده و در وقفنامه آمده، همین بهره‌گیری در دوران حیات است. بخشی از آن خانه هم‌اکنون نیز به حسینیه تبدیل شده است.
و اما درباره بخش دوم که ریشه و علت اصلی انتقادها و برخاسته از روحیه سازشکاری بسیاری از منتقدان است، توصیه ایشان به الگو گرفتن از مقاومت مردم یمن است! می‌گویند چرا توصیه کرده‌ای که مردم ایران مانند انقلابیون یمن لنگ ببندند و نان خشک بخورند؟! که باید پرسید این نتیجه را از کجای سخن دکتر ولایتی بیرون کشیده‌اید؟! آیا اگر کسی در تقدیر از استقامت مسلمانانی که در شعب ابیطالب‌(ع) محاصره شده بودند، بگوید هر چند نفر از آنها به خوردن یک خرما بسنده می‌کردند، منظورش آن است که امروز هم هر چند نفر باید به یک خرما اکتفا کنند؟! ایشان در تقدیر از انقلابیون یمن به دست‌های خالی و فقر آنان ‌اشاره کرده و نشان داده است آنان با همین توان ظاهری ‌اندک، ۴سال است که ائتلاف غربی، عبری و عربی را که به انواع تسلیحات مدرن و پیشرفته مسلح هستند، به ستوه آورده‌اند و نتیجه گرفته است که وقتی مردم مظلوم و بی‌سلاح یمن می‌توانند در برابر قدرت‌های بزرگ و قارون‌های منطقه بایستند، نسخه سازشی که بعضی‌ها برای مواجهه با آمریکا می‌پیچند، نسخه‌ای ذلیلانه و خیانت‌آمیز است. آیا غیر از این است؟!
در حمله هماهنگ این روزها به دکتر ولایتی «‌لنگ» رزمندگان جان برکف و تهی‌دست یمن بهانه است. این حمله هماهنگ را در دو نقطه دیگر باید علت‌یابی کرد.
اول؛ دفاع تمام قد ولایتی از جبهه مقاومت و توضیح مستدل ایشان درباره ضرورت حضور ایران در منطقه که پته جریانات سازشکار داخلی و باج‌خواه بیگانه را روی آب ریخته است. در سخنان آن روز دکتر ولایتی غیر از دفاع جانانه وی از جبهه مقاومت در سوریه و لبنان و فلسطین و عراق و ضرورت ایستادگی در مقابل باج‌خواهی آمریکا و متحدانش نکته دیگری نبود. بنابر‌این به آسانی می‌توان فهمید که اظهارات ایشان چه کسانی را به خشم آورده است؟ بدیهی است وطن‌فروشانی که همسو با آمریکا و متحدانش نسخه سازش می‌پیچند و حمایت جمهوری اسلامی ایران از جبهه مقاومت را زیر سؤال می‌برند، از اظهار‌نظر دکتر ولایتی به خشم آمده و تاب تحمل آن را نداشته باشند!
دوم؛ برخورد قاطع و بدون ملاحظه دکتر ولایتی با کسانی که دانشگاه آزاد اسلامی را ملک طلق خود می‌دانستند، انگیزه آلوده دیگری در تدارک حمله هماهنگ اخیر به دکتر ولایتی بوده است. ولایتی بعد از دریافت حکم ریاست هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، پاکسازی این دانشگاه از نیروهای فاقد صلاحیت را که با بهره‌گیری از رانت‌های حزبی و فامیلی در این دانشگاه جا خوش کرده بودند، آغاز کرد. این حرکت دکتر ولایتی که کماکان با جدیت ادامه دارد نارضایتی طیفی را به دنبال داشته است که برخی از آنها در حملات این روزها به وی دخیل بوده‌اند.
از این روی باید گفت دو طیف مورد ‌اشاره از لُنگ رزمندگان یمن برای پنهان کردن چهره خود استفاده کرده‌اند.
گفتنی است که برخی از نیروهای انقلابی نیز در اعتراض به دکتر ولایتی سهیم بوده‌اند. ولی انتقاد این عده با دو طیف یاد‌شده تفاوت اساسی دارد، آنها به خانه بزرگ دکتر ولایتی اعتراض داشته‌اند و سکونت ایشان در آن خانه را با موازین انقلابی همخوان تلقی نمی‌کرده‌اند که به یقین می‌توان گفت از اینکه ولایتی تمامی شش دانگ خانه مزبور را وقف کرده و دیگر مالک آن نیست، با‌خبر نبوده‌اند.


حسین شریعتمداری

مدیرمسئول روزنامه کیهان

کد خبر: 972632

وب گردی

وب گردی