سمینار روش‌های تامین منابع مالی از بازار سرمایه

اولین سمینار آموزشی با موضوع روش‌های تامین مالی از بازار سرمایه در سالن آمفی تئاتر اتاق بازرگانی استان کرمان در تاریخ 26 مهر ماه 97 برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، حسین عادل‌زاده مدیرعامل کارگزاری کارآمد در این خصوص گفت: در راستای مسئولیت مدنی شرکت و به منظور توسعه دانش و فرهنگ سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری مبادرت به برگزاری اولین دوره تامین مالی از بازار سرمایه کرده‌ایم. در واقع به دلیل اینکه پتانسیل بازار سرمایه در زمینه تامین منابع مالی برای شرکت‌ها آن‌طور که باید و شاید فرهنگ سازی نشده است و بسیاری از فعالان اقتصادی با شرایط و ضوابط و حتی امکانات این بازار آشنایی ندارند، بر آن شدیم که این دوره را برگزار کنیم که شروع آن از استان کرمان خواهد بود و در ادامه در سایر استان‌ها نیز برگزار خواهیم کرد.


او افزود: در حال حاضر بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی با مشکل کمبود نقدینگی مواجه هستند و در جهت پیشبرد اهداف خود برای تامین منابع مالی به صورت سنتی از تسهیلات بانکی استفاده کرده‌اند . این در حالیست که بازار سرمایه در کشورهای پیشرفته نقش به سزایی در تامین مالی شرکت‌ها دارد و در ایران علی رغم وجود ساز و کارهای مختلف به واسطه دانش کم فعالان این موضوع کمرنگ است.


از طرف دیگر با توجه به افزایش نقدینگی جامعه شاهد تورم افسار گسیخته در بخش‌های مختلف جامعه از دلار و سکه گرفته تا مسکن هستیم. در حالی که می‌توان این جریان نقدینگی را جذب بازار سرمایه کرد تا ضمن کمک به چرخه اقتصادی در کنترل تورم نیز نقش پررنگی ایفا کند. بنابراین ضرورت آموزش و برگزاری دوره‌های و سمینارهای مرتبط با بازار سرمایه احساس می‌شود و ما سعی داریم تا به عنوان عنصری هر چند کوچک از بازار سرمایه در این مسیر پیش قدم باشیم.


عادل‌زاده ادامه داد: پس از برگزاری سمینارهای یک روزه و ارائه مطالب کلی به برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف در جهت آشنایی کامل افراد با ساز و کارها و قوانین و مقررات خواهیم پرداخت و پس از آن در کنار فعالان اقتصادی به عنوان یکی از ارکان بازار سرمایه با ارائه مشاور جهت عرضه شرکت‌ها در بورس و فرابورس اقدام خواهیم کرد.


مخاطبان این سمینار صاحبان کسب و کار هستند که طی 5 ساعت با مفاهیم:
1.آشنایی با ساز و کار بازار فرابورس ایران
2. ساز و کار قانونی بازار فرابورس ایران
3.انواع روش‌های تامین منابع مالی مبتنی بر دارایی و بدهی نوین مالی در ایران
4. ابزارهای مالی موجود در بازار فرابورس ایران جهت تامین منابع مالی
5. نحوه پذیرش شرکت‌ها در بازار فرابورس و تامین منابع از آن
آشنا خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 972634

وب گردی

وب گردی