نیمه پنهان تخریب ها علیه دکتر ولایتی

جریانات به ظاهر عدالت خواه که خود را ذی حق می دانند به خاطر یک جمله دکتر ولایتی درباره یمن اینگونه همه منابع و امکانات رسانه ای خود را از کلیپ گرفته تا گزارش و تحلیل و خبر بسیج کنند چطور حاضر نشدند در این مدت به کوتاه شدن دست باندهای قدرت و ثروت از منابع دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کنند .

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، دکتر صالح اسکندری کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی با عنوان نیمه پنهان تخریب ها علیه دکتر ولایتی، نوشت:

آغاز مبارزه با رانت و فساد در دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه های مختلف علمی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی طی یک سال و نیم گذشته، جریانات سیاسی به ظاهر متعارض را در تخریب حرکت رو به جلوی این دانشگاه از طریق یک مجموعه اقدامات رسانه ای هدفمند در یک نقطه متفق کرده و واهمه قطع شدن مجاری مالی و رانتهای اقتصادی و علمی که به خصوص در ایام انتخابات این جریانات به طور غیر قانونی و زالو صفتانه از شهریه های میلیون ها دانشجو ارتزاق می کردند موجی از تخریب ها را از جانب برخی گروه های سیاسی به ظاهر غیر همسو که اتفاقا در مجاری فساد در دانشگاه آزاد اسلامی منافع مشترک داشتند را به سوی دکتر علی اکبر ولایتی پرچمدار این تحول انقلابی در دانشگاه آزاد اسلامی روانه نموده است.

این جریانات که در حوادث سیاسی کشور نظیر ماجرای کوی دانشگاه در سال ۱۳۷۸، فتنه ۸۸ و ... از طریق امکانات داخلی دانشگاه آزاد و همچنین شعب خارجی آن در لندن، دبی، هامبورگ و ... و همچنین از طریق رسانه های این دانشگاه آتش بیار معرکه شده بودند یکی پس از دیگری دستشان از سرمایه های عظیم دانشگاه آزاد اسلامی کوتاه شد. اخراج فائزه و فاطمه هاشمی به دلیل تخلفات محرز قانونی و عدم اعتبار مدارک علمی، باز پس گرفتن برخی از منابع مالی که در اختیار این جریان بود که تنها قطع پرداخت میلیاردی واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد به فاطمه کروبی -به عنوان مال الاجاره در صورتی که دانشگاه ساختمان های مازاد بسیار دارد- نمونه کوچکی از آن است و یا بازرسی و حسابرسی از پروژه های عمرانی واگذار شده طی ۳۰ سال گذشته دانشگاه آزاد که نقش مستقیم برخی افراد سیاسی اصلاح طلب در آنها غیر قابل انکار است و... .

در این بین برخی از افراد دانسته یا نادانسته در زمین این جریانات سیاسی بازی می کنند که یک نمونه آن اظهارات موهن محمد دلاوری مجری صدا و سیما در برنامه پایش شبکه یک سیما است که به صورت تمسخرآمیزی مواضع جمهوری اسلامی در قبال یمن و اوضاع منطقه را زیر سوال برد و در واقع امنیت ملی و سیاست های اصولی نظام جمهوری اسلامی را بازیچه اغراض شخصی و گروهی نمود تا بتواند در موج تخریب ها علیه دکتر ولایتی برای خود نقشی دست و پا کند. این کنایه و تمسخر میلیون ها بار در شبکه های اجتماعی دیده شد و افکار عمومی بیدار در کشورمان به قضاوت نشستند که آیا واقعا حرفی که دکتر ولایتی به مناسبت هفته دفاع مقدس مطرح کرد و بعدا یک خبرگزاری اقدام به تحریف آن نمود اینگونه باید در صدا و سیما مورد تمسخر قرار گیرد و یا نه دست های پشت پرده ای در کار است که امثال دلاوری را بازیچه مطامع سیاسی و اقتصادی کلان خود در دانشگاه آزاد اسلامی نموده است. حدس زده می شد که پس از اخراج فاطمه و فائزه هاشمی این موج تخریب ها علیه دکتر ولایتی روانه شود؛ اما اینکه در یکی از عالی ترین نهاد های اطلاع رسانی کشور یعنی صدا و سیما نفوذ تا این اندازه باشد قابل باور نبود. نفوذ فردی که در صفحه شخصی خود به تمجید از مرحوم هاشمی رفسنجانی و فرزندان وی پرداخته طبیعی است در این بزنگاه بخواهد فدایی فائزه و فاطمه هاشمی در تلویزیون باشد و دور از چشم مدیران صدا و سیما مقوم باندهای زر و زور در کشور باشد.


نمونه دیگر از افرادی که بازیچه دست گروه های سیاسی و کارتل های مالی کلان شده فردی است به نام میثم محمد حسنی که این فرد در جریان تخریب علیه دکتر ولایتی در موسسه سراج و سایت موسوم به نصر تی وی در یک اقدام غیر شرافت‌مندانه رسانه ای با توسل به یک سری تصاویر دروغین و ساختگی کلیپی از منزل دکتر ولایتی تولید کرده است که سراسر دروغ بوده تا به خیال خود اذهان عمومی را نسبت به مشاور بین الملل رهبر معظم انقلاب و کسی که امروز در کنار سردار قاسم سلیمانی منادی و پرچمدار دیپلماسی مقاومت است، بدبین نماید. میثم محمد حسنی که قبلا به اختصار نامش در برخی توییت ها مطرح شده بود روز گذشته در صفحه شخصی خودش اعتراف کرد که او واسط دیدار حجت الاسلام و المسلمین رئیسی و خواننده هتاک «تتلو» بوده است. در واقع پشت پرده این تخریب ها نشان می دهد که هجمه به یاران انقلاب و رهبری ریشه دار است. حسنی همان فردی است که گروه تتلو را بر عرشه ناو نیروی دریایی ارتش برد و یک برنامه رسمی از فردی تولید کرد که امروز در خارج از کشور به صورت هتاکانه به تمام مقدسات اسلامی بی حرمتی می کند. صدر الساداتی طلبه به ظاهر عدالت خواه نیز یکی دیگر از بازیچه های این جریانات سیاسی است که دانسته یا نادانسته در زمین ذی نفعان در منافع و منابع دانشگاه آزاد اسلامی بازی می کند.


نکته دیگر اینکه این جریانات به ظاهر عدالت خواه که خود را ذی حق می دانند به خاطر یک جمله دکتر ولایتی درباره یمن اینگونه همه منابع و امکانات رسانه ای خود را از کلیپ گرفته تا گزارش و تحلیل و خبر بسیج کنند چطور حاضر نشدند در این مدت به کوتاه شدن دست باندهای قدرت و ثروت از منابع دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کنند و چرا این امکانات را در آن مسیر بسیج نکردند. اگر واقعا دغدغه عدالت داشتند چرا جلوی تاراج منابع دانشگاه و شهریه میلیون ها دانشجو در دوره گذشته که امروز با عزم دکتر ولایتی و رئیس جدید دانشگاه دکتر طهرانچی متوقف شده و جلو آنها گرفته شده است سکوت کردند.


هدف از این گزارش حساس کردن مدیران صدا و سیما و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و روحانیون تاثیرگذار در کشور است به واسطه نفوذ در عالی ترین نهادهای کشور، چه اتفاقی در حال رخ دادن است و روند نفوذ چگونه می تواند سایر مسئولان کشور را هدف قرار داده تا اقدامات انقلابی متوقف گردد؛ اما زهی خیال باطل که با چند حرکت ایذایی در چند رسانه معلوم الحال روند اصلاح و تحول در دانشگاه آزاد اسلامی متوقف گردد. این حرکت با حمایت استادان و دانشجویان در مسیر توسعه علمی کشور آغاز شده و به فضل پروردگار تا کوتاه کردن دست تمامی باندهای قدرت و ثروت از منابع دانشگاه آزاد اسلامی به پیش خواهد رفت.

دکتر صالح اسکندری

کارشناس مسائل سیاسی

کد خبر: 972636

وب گردی

وب گردی