قطار پرشتاب 5G  زودتر از موعد به مقصد می رسد

مسئله ارتقای شبکه تلفن همراه قطعا برای کاربران پراهمیت است. در سال 1991 برای اولین بار شبکه های 2G به بازار آمد و در سال 2001 شبکه 3G جایگزین آن شد. پس از حضور 4G در سال 2009 اکنون خبرها حاکی از حضور شبکه 5G در ابتدای سال 2019 است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، جهشی بسیار بزرگ در نسل جدید شبکه های تلفن همراه نسبت به نسل های پیشین به وجود آمده است.

شبکه 5G در دنیای واقعی بسیار سریع‌تر از 4G است. شهر دارای تکنولوژی 5G، از سرعت اینترنت بین 9 تا 20 برابر بیشتر از نسل قبل لذت خواهد برد.

ورود 5G نیز به معنای پیشرفت های زیادی در ظرفیت است. به طوری که هر برنامه تلفن همراه ارزان تر شده و دسترسی نامحدود به اینترنت را ارائه می دهد.

این سیستم ها از هر شبکه بیسمی که در محل کار و یا منزل خود دارید سریع تر هستند و علاوه بر این با تکنولوژی مذکور تلفن های ما قدرتمندتر می شوند.

امروزه پردازنده‌های موبایل‌ها با ظرفیت گرما و باتری محدود می شوند؛ اما اگر گوشی شما با یک اتصال 5G گره بخورد، به کامپیوتر آنلاین بسیار باکیفیتی تبدیل می شود. در این شبکه ها آنچنان سرعت بالاست که به نظر می رسد پردازنده های اضافی در گوشی های همراه وجود دارند.

5G فقط مربوط به گوشی های همراه نمی شود. بلکه نشان دهنده دنیای جدیدی از ابزارهای ارتباط اینترنتی، ماشین آلات صنعتی، تجهیزات کشاورزی و حتی اتومبیل هاست.

این شبکه در استاندارد جدید، سرعت خود را با استفاده از موج انتقال mmWave یا میلیمتر موج، ارائه داده است که بزرگ‌ترین و پرطرفدارترین فرکانس رادیویی است و در حال حاضر به طور ناقص استفاده می شود؛ زیرا استفاده از میلیمتر موج سخت، بسیار ظریف و پیچیده است.

این فرکانس، بسیار بالاتر از هر چیزی است که برای تلفن همراه استفاده می کنیم. (شبکه Wi-Fi شما از باند های 2.4 و 5.8 گیگاهرتز استفاده می کند. موج میلیمتری 24 گیگا هرتز و بالاتر است) این بدان معنی‌‌ست که آنها می توانند سرعت باور نکردنی ارائه دهند.

5G قطاری است که نمی تواند متوقف شود. حامل های بزرگ سلولی تا پایان سال 2018 در تعدادی از شهرهای جهان به 5G تبدیل شده و پیش بینی می شود که گوشی های هوشمند دارای 5 در اوایل سال 2019 به فروش برسند حتی زودتر از افقی که برای شروع تولید آن در نظر گرفته شده بود.

نسل قدیم روزی با فرزندان خود در مورد قطع و وصل شدن فیلم های آنلاین، پرداخت هزینه برای هر گیگ اینترنت و تکنولوژی قدیمی صحبت خواهد کرد در حالی که هیچ کدام از آن ها برای نسل جدید ملموس نخواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 972646

وب گردی

وب گردی