کتاب «اقتصاد قراردادها» منتشر شد

کتاب اقتصاد قراردادها با محوریت امکان‎سنجی طرح‎ها، رژیم‎های مالی، فنی و حقوقی قراردادها منتشر شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از شرکت ملی نفت ایران، کتاب «اقتصاد قراردادها» به قلم مسعود زهدی، عضو هیات حل اختلاف قراردادهای نفتی و مدرس دوره‌های آموزشی نفتی منتشر و به بازار کتاب‌های تخصصی و حرفه‌ای صنعت نفت عرضه ‌شد.

در این کتاب گفته شده که طراحی یک مدل مناسب قراردادی و تحریر صحیح و کامل رژیم‌های مالی، فنی و حقوقی یک قرارداد به نحوی که ضمن پوشش تمامی جوانب مرتبط با شرح کار و موضوع معامله مورد نظر، تمام انتظارات و اهداف طرفین آن را تامین کند، مستلزم فراگیری روش‌ها و فنونی است که هر یک از طرفین انجام یک معامله را قادر سازد به درستی ابعاد مختلف کار را تحلیل و بررسی کنند.

کتاب اقتصاد قراردادها که در برگیرنده فنون تحلیلی و مطالعاتی مورد نیاز برای انجام یک معامله تجاری است، می‌تواند به عنوان یک دستور عمل کارا، طرفین انجام یک معامله را در فرآیند بررسی و تحلیل موضوع مورد معامله، ارزیابی آثار و پیامدهای آن، تدوین مدل قراردادی مناسب با موضوع مورد نظر، تحلیل منطقی مدل‌های قراردادی ارائه شده و اصلاح صحیح مواد پیش‌نویس آنها، پیش‌بینی موانع محتمل در مسیر انجام معامله و سایر نگرانی‌های موجود در زمان انعقاد یک قرارداد راهنمایی کند.

شرکت‎ها، موسسات تجاری، بانک‎ها، نهادهای مالی، متقاضیان اخذ تسهیلات مالی و اعتباری و به طور کلی همه افرادی که با مقوله ارزیابی و امکان‎سنجی طرح‎های پیشنهادی سروکار دارند می‎توانند از این کتاب بیشترین بهره را ببرند.

مسعود زهدی، پیش‌‎تر نیز تالیفاتی داشته است که مجموعه کتب روش‌های مالی و حسابداری در قراردادهای بیع متقابل و بین‎المللی و ساختار قراردادهای بین‎المللی سرمایه‎گذاری در صنعت نفت و گاز و ۹ جلد کتاب از مجموعه تخصصی و حرفه‌ای روش‌های مالی، حسابداری و اقتصادی رایج در عرصه صنعت نفت بین‌الملل و ... از جمله آنهاست.

انتهای پیام/

کد خبر: 972689

وب گردی

وب گردی